Biedronka króluje w rankingu sieci detalicznych

Autor: www.dlahandlu.pl 1 lutego 2012 11:53

Biedronka króluje w rankingu sieci detalicznych

W najnowszym rankingu sieci detalicznych przygotowanym przez Kondej Marketing po raz kolejny na pierwszym miejscu znalazła się Biedronka (ogólna ocena to 80,15). Następnie w rankingu uplasowały się: Tesco hipermarkety (79,37), Carrefour (77, 34) Auchan (75,19) oraz Lidl (74, 39).

Miejsce szóste zajął Kaufland (73,28). Następnie jest to Intermarche, które zyskało w rankingu podobnie jak Tesco supermarkety, które zajęło ósme miejsce. Kolejne miejsce należy do sieci Real, która "spadła" w rankingu. Pierwszą dziesiątkę zamknął Polomarket  (71,04), który zyskał w rankingu.

W pierwszej dziesiątce znalazły się zatem dwie sieci dyskontowe, trzy supermarkety oraz pięć hipermarketów.

Kolejne miejsca należą do: Piotr i Paweł, Netto, Żabka, E.Leclerc, Delikatesy Centrum, Eko, Carrefour Market, Dino, Lewiatan, Alma Market, Stokrotka, ABC, Freshmarket, Topaz, Chata Polska, Carrefour Express, Aldi, Arhelan, SImply Market, Milea Delikatesy, Nasz Sklep, Groszek, PSS Społem, MarcPol oraz Euro Sklep.

Jak już informowaliśmy, Biedronka na początku roku ogłosiła zmiany w swojej strategii. Sieć chce być postrzegana raczej jako supermarkety łączące bardzo dobrą jakość towarów z ich bardzo dobrą ceną. Firma planuje zmienić wystrój sklepów i uorganizowanie placówek, które mają się stać bardziej przejrzyste i dostosowane do potrzeb coraz więcej wymagających konsumentów.

W kategorii MSD (małych, średnich i dużych sklepów) trzy pierwsze pozycje zajmują sieci zarządzane przez Grupę Eurocash, czyli Delikatesy Centrum (66,87), Lewiatan (64,28) i ABC (61,92). - Jako analitycy rynku z wielkim zainteresowaniem będziemy śledzić działania tego operatora, który poprzez przejęcie Tradisu zarządza kilkunastoma sieciami franczyzowymi, dużymi i małymi, a nieraz bezpośrednio konkurującymi między sobą. Zadanie to jest karkołomne pod względem logistycznym. Interesująco wygląda ranking sieci o największym wzroście uzyskanych punktów. Wśród najbardziej dynamicznych sieci prym wiodą grupy średniej wielkości, lecz wyraźnie wyróżniające się na swoich rynkach działania. Liderem jest sieć supermarketów Dino (65,36 - wzrost o 1,80 punktu), która rozwija się bardzo intensywnie, zarówno pod względem ilościowym, jak i biorąc pod uwagę wizualizację i aranżację sklepów. Dynamiczny poziom rozwoju utrzymują sklepy convenience Freshmarket (61,79 - wzrost o 1,46 punktu). Ta sieć jest w naszym kraju jakby forpocztą placówek łączących wiodącą funkcję handlową z gastronomią i usługami dla klientów, czyli - formułę bardzo popularną w wielu krajach Europy Zachodniej. W tej klasyfikacji na trzecim miejscu niespodziewanie znalazła się sieć delikatesów Alma (65,32 - wzrost o 1,32 punktu), która ma za sobą trudny okres spadku zainteresowania klientów swoją ofertą. Alma stanowi jednak przykład firmy, która poprzez umiejętne działania dostosowawcze i modernizacyjne jest w stanie pokonać trudności i znaleźć swoje miejsce na rynku zdominowanym przez pogoń za niskimi cenami - oceniają eksperci Kondej Marketing.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane