Biedronka liczy na dodatnią dynamikę sprzedaży LFL w 2015 r.

Autor: PAP 17 września 2015 18:47

Biedronka zakłada, że presja deflacyjna będzie się jeszcze utrzymywać przez jakiś czas. Pomimo tego, liczy na dodatnią dynamikę sprzedaży porównywalnej w tym roku - powiedział Pedro Pereira da Silva, COO Grupy Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka.

Pedro Pereira da Silva powiedział: - Przechodzimy przez okres deflacji, co rodzi nowe wyzwania, zwłaszcza jeśli jest deflacja cen żywności, a inflacja kosztów. To oznacza presję na osiągnięcie większych wolumenów sprzedaży. Deflacja zmusza nas do szukania nowych rozwiązań. Po pierwsze, musimy się bardziej skupić na sprzedaży. Po drugie, musimy znaleźć nowe rozwiązania efektywnościowe, zwiększyć wydajność, poprawić wygodę dokonywania zakupów i wprowadzić lepsze rozwiązania w sklepach, a także stale udoskonalać łańcuch dostaw i logistykę.

- Spodziewano się, że inflacja przyjdzie szybciej, ale w rzeczywistości jej nadejście się opóźnia z kwartału na kwartał. Ostatnio doszła sytuacja w Chinach i można oczekiwać pewnego jej wpływu na ceny surowców. Wszystko razem nie daje jasnego obrazu i jasnych perspektyw co do czasu powrotu do inflacji. Nas deflacja mocniej dotknęła niż resztę rynku. Spodziewamy się, że presja deflacyjna jeszcze trochę potrwa, ale przygotowujemy naszą strategię na ten scenariusz - dodał.

 Według danych GUS ceny żywności i napojów bezalkoholowych spadły w okresie styczeń-lipiec 2015 roku o 2,7 proc. rdr.

W pierwszym półroczu EBITDA Biedronki wyniosła 305 mln euro, co oznacza wzrost rok do roku o 8,6 proc. Marża EBITDA obniżyła się o 20 punktów bazowych, do 6,8 proc. Sprzedaż wyniosła 4,499 mld euro i była o 11,7 proc. wyższa rok do roku licząc w euro i o 10,6 proc. wyższa w walucie lokalnej.

Sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się w I półroczu o 2,6 proc. Spółka podała, że deflacja jej koszyka wyniosła w tym okresie 3,3 proc.

- Pomimo okresu deflacji, po pierwszym półroczu mamy 2,6 proc. wzrostu sprzedaży porównywalnej i oczekujemy dodatniej dynamiki LFL w tym roku" - powiedział da Silva.

Poinformował też, że spółka jest optymistycznie nastawiona do perspektyw na przyszłe lata, pomimo wyzwań i zagrożeń.

Sieć Biedronka działa na polskim rynku od 20 lat. Posiada ponad 2600 sklepów. Od początku obecności na polskim rynku Grupa Jeronimo Martins zainwestowała ponad 11 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane