PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Biedronka, Lidl i Tesco to najbardziej medialne sieci handlowe

Autor: Instytut Monitorowania Mediów 3 listopada 2016 11:42

Przydział miejsc na medialnym podium od początku 2016 roku pozostał niezmienny. Według modułu analitycznego IMM, ranking TOP 10 branży handlowej w III kwartale otwierają Biedronka (32,9 proc.), Lidl (23 proc.) i Tesco (15,6 proc.).

REKLAMA

Procentowy udział Biedronki w TOP 10 wzrósł w porównaniu z pierwszym półroczem 2016 roku o kilka procent. Lidl pozostał na niezmienionym poziome, a Tesco pojawiło się w nieco mniejszej liczbie publikacji. Pierwszą dziesiątkę najsilniejszych medialnie marek z branży handlowej zamykają Piotr i Paweł (3%) oraz Real i Intermarche (obie sieci po 2,3%).

Podobnie jak w całym pierwszym półroczu, najwięcej dyskusji o sieciach handlowych toczyło się na Facebooku i Twitterze. Dzięki aktywnej obecności mediach społecznościowych sieci handlowe mogą szybko dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów, inspirować i moderować dyskusje o własnych produktach oraz reagować na trendy. Warto jednak zaglądać nie tylko do źródeł gromadzących największą liczbę informacji, ale i śledzić najbardziej angażujące publikacje.

Jak wynika z analiz IMM, wzmianki na temat marki Carrefour, które zebrały najwięcej polubień, udostępnień i komentarzy pojawiły się jednak nie na Facebooku, czy Twitterze, lecz na Instagramie. Przodują młodzi blogerzy i vlogerzy. Post youtubera Patryka Woźniaka o tablecie kupionym w Carrefourze zyskał blisko 25 tysięcy polubień.

Sama marka Carrefour również prowadzi aktywne działania na Instagramie. Dużą popularnością cieszą się m.in. filmy z przepisami kulinarnymi, w których wykorzystywane są markowe produkty.

W zestawieniu interakcji w czasie w kategorii Foto (obejmującej m.in. Instagrama i fotoblogi) Carrefour wyraźnie dominuje w okresie 22 – 28 sierpnia, czyli tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego: wtedy, kiedy młodzież i rodzice gorączkowo uzupełniają szkolne wyprawki.

W III kwartale 2016 najwięcej przychylnych wpisów, artykułów i komentarzy pojawiło się na temat sklepów Carrefour oraz Intermarche.

Co ciekawe poza informacjami o promocjach i okazjach zakupowych, internauci chętnie dzielili się opiniami na temat… pracowników danej sieci. Chodzi tu m.in. o facebookowe strony typu „spotted”. „Chciałbym serdecznie pozdrowić Pana z Intermarche siedzącego dziś na kasie za miłą i przyjemną obsługę. Oraz za czytanie przez mikrofon aż ciarki przechodzą za miły i spokojny głos. Serdecznie Pana Pozdrawiam” – pisze internautka z Radomska.

Biedronka ponownie zaskarbiła sobie sympatię młodzieży wprowadzając do wrześniowej oferty płyty znanych wokalistów i zespołów w korzystnych cenach: „moje szczęście do kupowania płyt w biedronce - zawsze są akurat te, które chcę kupić” – cieszy się internautka.

Marka Lidl wyjątkowo często pojawiała się w rozmowach na temat dziennikarki TVN Doroty Wellman, która na przełomie września i października poparła „czarny protest” i ogólnopolski strajk kobiet – akcje wyrażające sprzeciw wobec zaostrzenia ustawy antyaborcyjnej. Podczas gdy wypowiedzi dziennikarki oburzyły część użytkowników mediów społecznościowych (co zaowocowało m.in. hasztagiem #NieKupujewLidlu), inni komentatorzy wzięli Dorotę Wellman w obronę.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16533

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA