REKLAMA
REKLAMA

Biedronka najpopularniejszą w mediach siecią handlową

Autor: Instytut Monitorowania Mediów 19 marca 2013 09:40

Luty 2013 roku w internecie należał do Biedronki, w prasie zaś do Tesco. Największe znaczenie w całości miały jednak głosy z mediów społecznościowych, dlatego w ostatecznym rozrachunku popularności medialnej na pierwszym miejscu znalazła się Biedronka, na drugim zaś Tesco. Trzeci miejsce należało do Lidla - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów.

REKLAMA

Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował wydatki reklamowe wybranych sieci handlowych (na podstawie danych admonit). Raport zawiera dane dotyczące zarówno działalności reklamowej- prezentuje ich wydatki związane z emisją reklam w prasie, radiu i telewizji, jak i niekomercyjnej obecności w mediach - w niesponsorowanych artykułach prasowych i internetowych oraz wypowiedziach użytkowników mediów społecznościowych.

Pierwsza trójka najczęściej pojawiających się w mediach sieci spożywczych pokazuje, jak wydatki reklamowe mijają się niekiedy z popularnością. W lutym najwięcej napisano w prasie i internecie o Biedronce i Tesco, które w porównaniu z ostatnim na podium Lidlem, zainwestowały w emisję reklam znacznie mniej.

W najnowszej kampanii Biedronki pojawił się Daniel Olbrychski - w spotach nacisk położony jest na polskość produktów oferowanych przez tę sieć, a aktor najwyraźniej ma być tej polskości gwarantem. Portale internetowe i prasa mówią przeważnie o „zaskoczeniu" taką decyzją zawodową Olbrychskiego, tabloidy wspominają o „rozmienianiu się na drobne", internauci w mediach społecznościowych w opiniach są radykalni i rzadko przychylni.

Jednak kampania, która ruszyła 21 lutego, nie wiąże się ani ze znacznie większymi niż w pozostałe dni lutego wydatkami reklamowymi, ani ze wzrostem popularności w mediach.

Wystarczy porównanie popularności dyskontu w mediach z dwóch miesięcy - najwięcej publikacji wygenerowały informacje o planie utworzenia Biedronki w warszawskim kinie Femina. Przez wielu internautów zostało to uznane za zamach na świętość - podobny wydźwięk miały komentarze na temat zaangażowania Daniela Olbrychskiego w promocję dyskontu.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12365

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA