Biedronka odpowiada za 50 proc. przychodów ZM Henryk Kania

www.portalspozywczy.pl 18 stycznia 2015 19:08

- O skuteczności strategii Henryka Kani, nastawionej na rozwój w kanale nowoczesnym świadczy średnioroczny wzrost przychodów spółki w latach 2011-14 na poziomie 40 proc. Najważniejszym czynnikiem z punktu widzenia wzrostu skali biznesu w ostatnich latach było nawiązanie współpracy z Biedronką, która obecnie odpowiada za znaczną część przychodów - ok. 50 proc. w okresie I-III kw.'14.

 

 Za utrzymaniem dwucyfrowej dynamiki sprzedaży w kolejnych latach przemawiają tendencje zachodzące na rynku FMCG, m.in. wzrost udziału kanału nowoczesnego kosztem handlu tradycyjnego oraz bardzo dobrze zdywersyfikowana oferta produktowa - wyjaśnia Łukasz Rudnik, analityk w Trigon Domu Maklerskim.

Zwraca uwagę, że ZM Henryk Kania specjalizuje się w produkcji wędlin paczkowanych, których udział w rynku wraz ze zmianą struktury handlu, systematycznie rośnie. - Perspektywa spowolnienia ekspansji Biedronki spowoduje, że Kania w kolejnych okresach skoncentruje się na poszerzaniu asortymentu oferowanego w innych kanałach, tj. super- i hipermarketach. Chcąc dywersyfikować odbiorców, zarząd postawił na inwestycje w rozwój brandu Henryk Kania oraz perspektywicznego segmentu produktów premium (linia produktowa Maestro) - komentuje Rudnik.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Mr Kabanos 2015-01-19 18:16:49

    Wysoki poziom uzależnienia do jednego odbiorcy nie wróży najlepiej, niezależnie od dalszego scenariusza wypadków ... w zasadzie to tylko kwestia szybkości zaciskania się pętli. Bo będzie teraz ciężko łapać oddech w innych kanałach zbytu, skoro wszyscy już wiedzą jak jest.

  • Dostawca 2015-01-19 15:04:19

    Szczerze współczuję rozmów rocznych !

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane