REKLAMA
REKLAMA

Biedronka pod wodą niskich cen. Czy wypłynie?

Autor: Maciej Kraus z FernPartners dla serwisu dlahandlu.pl 31 października 2014 12:49

Biedronka pod wodą niskich cen. Czy wypłynie?

W ciągu roku skurczyła się o połowę giełdowa wartość portugalskiej spółki, do której należy Biedronka. Powodem są niezadowalające wyniki polskiej sieci. Przestała być modna?

REKLAMA

Koncern podał wyniki za ostatni kwartał. Kurs spółki zleciał o ponad 8 proc. Wartość firmy w ciągu jednej sesji skurczyła się o kolejne kilkaset milionów euro, do 4,6 mld euro. Wieczorem akcja kosztowała 7,3 euro. A jeszcze w kwietniu ubiegłego roku było to 18,5 za akcję.

Biedronka, aby wygrać konkurencję z innymi sieciami handlowymi o miano „najtańszej sieci na rynku„ zainwestowała sporo. Z jednej strony zainwestowała w budowę pożądanego wizerunku cenowego - aby na pytanie „Jaka sieć jest najtańsza?" większość z nas odpowiedziała „Biedronka". Z drugiej zainwestowała w same ceny - obniżając ich poziom. I chyba w tych inwestycjach zbyt się zagalopowała.
W połączeniu ze spadającą sprzedażą detaliczną w Polsce wynik jest taki, jaki widzimy- wyniki sieci okazały się niższe od oczekiwań.
Pozostaje więc pytanie - co teraz? Czy Biedronka poniesie ceny? Wydaje mi się, że powinna się tematowi cen przyjrzeć bardzo dokładnie - z pewnością podwyżka cen „wszystko w górę o X%" to jedno z gorszych rozwiązań. Decyzje powinny być poparte dogłębną analizą wrażliwości cenowych (jak ruch cen wpłynie na ilość sprzedaży) oraz wizerunku cenowego - które produkty najbardziej wpływają na to, że uważamy dany sklep za tani?
Efektywna strategia cenowa nie polega na prostym podniesieniu cen cennikowych i czekaniu na efekty. Droga do zwiększenia zysku, dzięki lepszemu zarządzaniu cenami, wiedzie przez systematyczne poszukiwanie drobnych usprawnień. Jak wskazują praktyka i doświadczenie, konieczne jest przejście czterech etapów. W kolejności są to: analiza sytuacji rynkowej, podjęcie decyzji cenowej, efektywne wdrożenie cen oraz monitoring efektów podjętych działań.
 

  • Gustaw 2014-11-06 15:15:12

    Zgadzam sie Wami! Bardzo fajny tekst

  • PK 2014-11-05 09:13:39

    "Piotr i Paweł", "Polo market", czy coś jeszcze przychodzi wam do głowy na hasło: polski sklep, miła obsługa, przystępne ceny?

  • b prac. marketu 2014-11-04 18:49:28

    Zgadzam się w całości z poniższymi opiniami. Niskie cen nigdy nie gwarantują solidnej jakości. Pani Aneta ma rację, jak coś wyprodukowano dla biedronki to oznacza, że producent ten tani produkt dostosował do kosztów-niskich wytworzenia. Nic nie ma za darmo a Biedronka tylko w reklamie jest św. Mikołajem!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (10)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA