Biedronka rezygnuje z jaj "trójek"

Autor: dlahandlu.pl 20 kwietnia 2017 08:55

Po deklaracjach o zaprzestaniu sprzedaży i stosowania jajek “trójek” znanych sieci
handlowych, takich jak Lidl, Kaufland, Aldi czy Netto, nadeszła pora na Biedronkę. Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka, podjęła decyzję o rezygnacji ze sprzedaży jajek z chowu klatkowego do roku 2025.

- Decyzja ta jest następstwem rozmów prowadzonych ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki, które prowadzi kampanię “Jak one to znoszą?” poświęconą hodowli kur niosek w systemie klatkowym.
Chów klatkowy kur niosek należy do najokrutniejszych praktyk przemysłu hodowlanego.
Organizacje z całego świata przekonują sklepy i firmy gastronomiczne do wykluczenia ze
sprzedaży i przetwarzania jajek oznaczonych cyfrą “3” - poinformowała organizacja.

W wyniku rozmów prowadzonych przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki grupa Jeronimo
Martins dołącza do światowego trendu i zobowiązuje się wycofać jajka “trójki” ze swoich
sklepów, w tym polskiej sieci Biedronka, do 2025 roku.

- Ta decyzja to krok milowy dla poprawy warunków życia kur niosek w Polsce. Liczymy na to,
że kolejne sieci również zrezygnują ze sprzedaży i stosowania jajek pochodzących z chowu
klatkowego - mówi Klara Siemianowska, jedna z koordynatorek kampanii “Jak one to
znoszą?” Otwartych Klatek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane