Biedronka swój sukces zawdzięcza pozycjonowaniu blisko klienta

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2010 09:57

Władze grupa Jeronimo Martins uważają, że tak dobre wyniki, jakie osiąga Biedronka w Polce są możliwe dzięki koncepcji konkurencyjności cenowej i pozycjonowaniu blisko klientów, a także sprzedaży marek własnych- t.j. Pingo Doce, Recheio i Biedronka.

Do znaczącego wzrostu sprzedaży skonsolidowanej wynoszącej około 1 014,8 mln euro w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku (19,1 proc.), w znacznym stopniu przyczyniły się: sprzedaż porównywalna (LFL) grupy na poziomie 8,7 proc., rozwój sieci sklepów spożywczych, który zamknął omawiany okres 136. nowymi sklepami w pierwszych dziewięciu miesiącach 2009 roku (z których 127 to sklepy sieci Biedronka) oraz wzrostem średniego kursu wymiany złotego wobec euro, w wysokości 9,1 proc.

Wraz ze wzrostem sprzedaży Grupy, skonsolidowany wynik EBITDA również wykazał znaczący wzrost wynoszący 23,6 proc., stanowiąc marżę w wysokości 7,3 proc. sprzedaży skonsolidowanej (7 proc. w czasie pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 roku).

Łącznie, w trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy roku, sprzedaż detaliczna zarówno w Polsce jak i w Portugalii odnotowała rekordowy dwucyfrowy wzrost wynoszący odpowiednio 29,6 proc. i 10,5 proc.

W trzecim kwartale 2010 roku, sprzedaż detaliczna w Portugalii wraz ze sprzedażą Biedronki stanowiła 86,5 proc. sprzedaży skonsolidowanej całej Grupy, przy całkowitym wzroście sprzedaży o odpowiednio 12,6 proc. i 25,5 proc. (20 proc. w zł).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane