REKLAMA
REKLAMA

Biedronka utrzymuje pozycję lidera w rankingu sieci detalicznych. Carrefour spada o trzy pozycje

Autor: Kondej Marketing, www.dlahandlu.pl 29 sierpnia 2012 14:22

W najnowszej 12 edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych na pozycji lidera utrzymała się Biedronka, która zwiększyła nieco dystans od depczącej jej po piętach sieci hipermarketów Tesco. Z trzeciego miejsca w poprzedniej edycji aż na piąte miejsce spadła sieć hipermarketów Carrefour. W pierwszej dziesiątce awans na ósmą pozycję zanotowała trzecia sieć dyskontowa Netto.

REKLAMA

Jak wyjaśnia firma Kondej Marketing, Biedronka poprawia wizerunek swoich sklepów i rozszerza asortyment produktów świeżych, głównie warzyw i owoców. W działaniach tych można zauważyć wyraźne dążenie do pozbycia się etykiety dyskontu i przyciągnięcia wielomilionowej rzeszy średnio zamożnych klientów. Ze względu na ubogi asortyment (około 1000 pozycji produktowych) portugalska sieć nie ma jednak szans stać się pełnoprawnym supermarketem.

Na drugim miejscu znalazło się Tesco, które podobnie jak inne sieci hipermarketów boryka się z problemem, jakim jest wygasająca skłonność Polaków do dokonywania zakupów w wielko powierzchniowych sklepach. Firma koncentruje się na wprowadzaniu konceptu Tesco Extra, który jest mniejszym kompaktowym hipermarketem, bardziej przyjaznym dla klientów niż wielkie sklepy przypominające lotniska.

Trzecie miejsce to Lidl, który tworzy w Polsce sklepy, które nie mają odpowiedników w Europie i którym trudno jest przydać odpowiednią nazwę. Jest to dyskont, jednak z atrakcjami charakterystycznymi dla supermarketów delikatesowych (np. Tydzień Azjatycki czy Tydzień Grecki). Polskim konsumentom takie czarowanie wyraźnie odpowiada, zatem w naszym kraju ta niemiecka sieć ma przed sobą okres pewnego rozwoju.

Auchan, który zajął czwarte miejsce, przez wiele lat wyrobił wśród polskich konsumentów wizerunek sieci taniej i ta cenowa fascynacja trwa nadal. Francuska sieć modernizuje swoje markety, kusi klientów nocnymi wyprzedażami i darmowym bezprzewodowym Internetem. Można przewidywać, że Polacy nadal będą odwdzięczać się przyciąganiem wózków do kas (w tym - bezobsługowych) tej sieci.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA