PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Biedronka walczy z Lidlem na asortyment, są efekty

Autor: ABR Sesta dla dlahandlu.pl 12 czerwca 2015 10:02

Biedronka walczy z Lidlem na asortyment, są efekty

W kategoriach FMCG i produktów świeżych asortyment Biedronki jest szerszy od oferty Lidla o ponad 200 SKU. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy sieć poszerzyła asortyment o blisko 25 proc. (ok. 500 nowych pozycji). Według danych z maja, w Biedronce dostępnych jest już ponad 2400 produktów. Lidl również wprowadził nowe produkty do asortymentu (ma w ofercie 2 200 produktów), ale wzrost ich liczby nie jest tak widoczny, jak w Biedronce - wynika z badania przeprowadzonego przez ABR Sesta dla portalu dlahandlu.pl.

REKLAMA

Kategorie, w których Lidl ma szerszy asortyment to mięso i wędliny, pokarm dla zwierząt oraz artykuły spożywcze (detalista posiada ponad 850 SKU). 

Kategorie, w których Biedronka ma zdecydowanie szerszy asortyment to garmażerka (produkty świeże wyeksponowane w lodówkach, głównie dania gotowe), napoje bezalkoholowe i alkoholowe, jak również kosmetyki. Widać, że sieć inwestuje w segmenty, które mocno się rozwijają (produkty gotowe), jak również te, które jeszcze niedawno były silnymi stronami Lidla (np. wina czy pieczywo).

Nie wolno jednak zapomnieć, że poszerzenie asortymentu wiąże się również z wprowadzaniem produktów w związku z sezonem letnim (np. więcej napojów, mrożonek, wędlin czy też wprowadzenie kosmetyków do opalania).

Analizując asortyment w podziale na rodzaj marki, Lidl mocniej inwestuje we własne marki. W kategoriach FMCG i świeże produkty, marki własne Lidla stanowią 58 proc. asortymentu, podczas gdy w Biedronce większość oferty stanowią marki producentów (udział produktów marki własnej stanowi 48 proc.). Część produktów świeżych (głównie owoce i warzywa na wagę oraz pieczywo) zostały uznane za markę "no name".

Zauważalne jest, że sieci porównują między sobą asortyment, zwłaszcza w kategoriach spożywczych, co widać m.in. po liczbie produktów w kategorii słodyczy, która jest identyczna. Jeszcze kilka miesięcy temu klienci Biedronki zwracali uwagę na to, że po sąsiedzku (często Lidl jest pierwszą alternatywą dla Biedronki) jest większy wybór i zaczęli częściej dokonywać zakupów u głównego konkurenta. Obecnie po wprowadzeniu wielu nowych produktów, sieć ponownie notuje wzrosty obrotów.

Biedronka wprowadzając nowe produkty musiała się zmierzyć z wieloma wyzwaniami, tj logistycznymi, zarządzania asortymentem i zarządzania ceną. Jednak oczekiwania klientów skierowały ją w stronę poszerzenia oferty. Warto zwrócić uwagę, że powoli zaczyna się zacierać różnica pomiędzy formatami, Biedronka liczbą SKU zbliża się do oferty supermarketów.

Upodobnienie się dyskontów do supermarketów nie oznacza, że pojawia się miejsce na nowego gracza w formacie hard-dyskont. Konsumenci nie poszukują już tylko niskiej ceny. Coraz większe znaczenie ma szerokość asortymentu, ale również sprawienie sobie przyjemności za dokonanie zakupów. A taką „nagrodą” dla konsumenta w sklepach Lidl i Biedronka jest szeroka oferta produktów przemysłowych, takich jak: tekstylia, art. motoryzacyjne, "majsterkowanie" czy zabawki dla dzieci lub, jak w przypadku Biedronki, również książek.

  • Rzadki klient 2015-06-19 14:43:52

    Biedronka to coraz większa ruina, pogubili się walcząc z Lidlem. Nie panują już nad asortymentem, jeden bałagan. Oni robią wrzutki byleby doraźnie zwiększyć obrót, bo portugalscy właściciele ich cisną o zyski. Oszukują hasłami o niskich cenach, a już ich nie mają. Klient nie jest głupi i potrafi porównywać a nie wierzyć w ciemno obłudnej reklamie.

  • Klienttt 2015-06-13 21:55:13

    80procent treści numerycznych to jedna wielka ściema. Co do klonowania-największe firmy świata klonują, przez to obniżają koszty inwestycji. Lidl staje sie zakładnikiem własnej strategii

  • Klient obydwu sieci 2015-06-12 15:58:12

    Przepraszam, ale z czym biedronka ma konkurować? Zapraszam do sklepu tej sieci w Wągrowcu przy ul. Kasprowicza: nadąsana obsługa, kasjerki patrzące spode łba, brudna podłoga z pałętającymi się pod nogami resztkami bliżej nieokreślonych śmieci czy kosze na zakupy, których wygląd daje mi wrażenie nie czyszczonych od kilku miesięcy. Najpierw zweryfikujcie jak są prowadzone co niektóre sklepy, bo w tym komfort robienia zakupów jest dla mnie odpychający! Uważam, że właściciel powinien zmienić personel, bo jako klient czuję się w tym sklepie traktowany jak zło. W pobliskim Lidlu jest czysto, schludnie i przyjemnie, nawet standard obsługi jest przyjazny dla klienta.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15555

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA