PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Biedronka wyprzedziła Tesco w rankingu sieci detalicznych

Autor: Kondej Marketing, www.dlahandlu.pl 12 września 2011 09:17

W bieżącej edycji Rankingu Sieci Detalicznych prowadzonego przez firmę badawczą Kondej Marketing większość ocenianych grup poprawiła swoja punktację. Wynika to głównie z zaangażowania większych wysiłków na poprawę jakości sieci, nieraz nawet kosztem ograniczenia rozwoju organicznego.

Jak wyjasnia Kondej Marketing, dotyczy to głównie sieci o formule luźnej franszyzy, które przyłączały wiele nowych sklepów, lecz jednocześnie traciły dotychczasowych partnerów. Zauważyć można również pewną polaryzację detalicznego rynku. Używając języka sportowego można to opisać jako stopniowe rozrywanie się dużego peletonu, gdzie pojawiają się już wyraźni liderzy, jest grupa pościgowa, a niektórzy nie wytrzymują dosyć silnego tempa. Warto jednak zaznaczyć, że ta rynkowa rywalizacja stanowi formułę „open", gdzie konkurują ze sobą wielcy z małymi, krajowi a nawet lokalni z międzynarodowymi, a sklepy osiedlowe z dyskontami czy hipermarketami.

Jest to tyle uzasadnione, że tak właśnie wygląda ten rynek z punktu widzenia polskiego klienta: obok małego sklepu osiedlowego wyrasta nagle Biedronka, a klienci wkładając do koszyka pietruszkę nie zastanawiają się ile sklepów liczy dana sieć czy też kto jest jej właścicielem. Wszyscy konkurują ze wszystkimi, duzi zjadają małych, a sprytniejsi mali łączą swoje siły i gryzą wielkich po kostkach oferując świeże produkty i dostosowując asortyment produktów do swoich wiernych klientów.

W bieżącej edycji Rankingu Sieci Detalicznych po raz pierwszy na pierwsze miejsce wysunęła się sieć Biedronka (80,01), która wyprzedziła dotychczasowego lidera Tesco hipermarkety (79,98) zaledwie o 0,03 punktu. O awansie sieci Jeronimo Martins Dystrybucja zadecydowały świetne wyniki sprzedaży z 1 mkw. (4683 euro rocznie), stały rozwój organiczny, dynamiczna akcja reklamowa oraz konsekwentne inwestowanie w wizerunek, a szczególnie w przekształcanie typowych dyskontów w sklepy typu convenience. W tej wojnie dwóch gigantów Tesco nie zamierza składać broni, oferując głównie szerszy asortyment produktów w konkurencyjnych cenach i konsekwentnie rozwijając sieć mniejszych hipermarketów.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane