Biedronka z Lidlem biją się na wina

Autor: wyborcza.biz 26 października 2011 09:28

Przy okazji wykańczają importerów, którzy kupowali wino za 5 euro, a sprzedawali za 10. Dyskonty doliczają tylko 5-proc. marżę - podała wyborcza.biz.

Jak czytamy w wyborczej.biz,  wina z wyższej półki to nowy trend w dyskontach. Kilka tygodni temu największa sieć sklepów w kraju Biedronka wprowadziła na półki najdroższe wino w swej historii: Chateauneuf du Pape Cuvee Tradition rocznik 2009 za 49,99 zł.

Większości koneserów tego trunku wina z Biedronki czy Lidla kojarzyły się jeszcze niedawno z winem tanim na poziomie bułgarskiej Sophii. A teraz dyskonty robią promocje, dni win włoskich, francuskich, hiszpańskich. Biedronka regularnie organizuje degustacje win - ostatnią, hiszpańskich, prowadził Tomasz Kolecki-Majewicz, czterokrotny mistrz Polski sommelierów.

W ostatnim roku już co piąta złotówka przeznaczona na zakup wina wydawana była w dyskontach. To 5 pkt proc. więcej niż w 2009 r. W 2011 r. ten udział się jeszcze powiększy. Biedronka ma ponad 12-proc. udział w rynku, Lidl - kilkuprocentowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane