REKLAMA
REKLAMA

Biedronka, Żabka i Carrefour były w ubiegłym roku pod lupą Rady Reklamy

Autor: dlahandlu.pl 29 września 2015 12:37

W roku 2014 Rada Reklamy prowadziła postępowanie w 22 sprawach dotyczących branży handel. Postępowanie dotyczyło m.in. sieci Biedronka i reklamy "Swoje chwalimy. Najlepsze polskie produkty znajdziecie w Biedronce". Skargi, które złożyła Polska Izba Handlu zostały oddalone.

REKLAMA

Rada Reklamy zajmowała się także skargami na reklamy sieci Euro RTV AGD - 2 sprawy (3 skargi) Żabka (wykorzystanie w reklamie pieśni żołnierskiej „Pierwsza Kadrowa"), Carrefour (wykorzystanie pieśni religijnej "Przybieżeli do Betlejem" do promocji czekolady i schabu bez kości), Pink Shop, empik.com oraz LPP - marka House (25 skarg).

W 2014 roku do Rady Reklamy wpłynęło w sumie 2488 skarg. 2191 skarg (41 spraw) dotyczyło stereotypów płci, w 85 przypadkach (9 spraw) konsumenci skarżyli się na posługiwanie się strachem w komunikacji marketingowej. 83 skargi dotyczyły wprowadzania w błąd, a 29 reklam zostało uznanych przez skarżących za nieodpowiednie dla małoletnich. Zarzuty dyskryminacji pojawiły się w 25 skargach, podobnie było w przypadku agresji. W 19 przypadkach konsumenci sformułowali zarzuty braku odpowiedzialności społecznej. W sumie w roku 2014 Rada Reklamy prowadziła 216 postępowań. Najbardziej skarżone medium roku 2014 to Internet – aż  1682 skargi dotyczyły kampanii prowadzonych w sieci. Na drugim miejscu znalazły się nośniki reklamy zewnętrznej – 489 skarg, na trzecim telewizja – 181 skarg. 2483 skargi wpłynęły od konsumentów, 5 od przedsiębiorców. Ponad 90 procent skarg zostało złożonych drogą elektroniczną, przy użyciu formularza znajdującego się na stronie internetowej Rady Reklamy.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12399

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA