REKLAMA
REKLAMA

Biedronka zapowiada start małego formatu i franczyzy, by być "na każdym rogu"

Autor: www.dlahandlu.pl 29 listopada 2013 13:00

Biedronka zapowiada start małego formatu i franczyzy, by być "na każdym rogu"

Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl spółka Jeronimo Martins na Dniu Inwestora w Porto zapowiedziała, że planuje uruchomienie w Polsce mniejszego formatu sklepów Biedronka. Sklepy miałyby być bliżej klientów w miastach, co w połączeniu z ekspansją franczyzowych Biedronek na obszarach wiejskich powinno skutkować stopniowym zastępowaniem większych Biedronkek przez sklepy o powierzchni 700 mkw. Miałyby one stać się głównym motorem przychodów Jeronimo Martins po 2016 roku.

REKLAMA

Spółka nie przedstawiła szczegółowo planów rozwoju dla mniejszych formatów i sklepów franczyzowych, ale podkreśliła, że w Polsce, gdzie 47 proc. sprzdaży detalicznej realizowane jest przez handel tradycyjny, widzi duży potencjał wzrostu. 

Analitycy Espirito Santo spodziewają się, że Biedronka osiągnie pułap 3850 sklepów o łącznej powierzchni 2,5 mln mkw. w 2020 roku. Uważają, że startegia wieloformatowa pozwoli sieci na większe nasycenie rynku, co z kolei dobrze rokuje sprzedaży. 

Biedronka będzie nadal otwierać głównie swoje standardowe sklepy, z czego około 50 proc. z nich w większych miastach, gdzie poziom penetracji rynku przez JM jest nadal niski ( 32 proc. wszystkich sklepów). Spółka podkreśla również, że spośród 93 proc. polskich konsumentów, którzy przynajmniej raz zrobili zakupy w Biedronce, 29 proc. z nich nadal nie ma w najbliższym sąsiedztwie sklepu tej sieci . Biedronka zamierza dostosowywać swój asortyment (30 proc. rocznego obrotu), by skorzystać na rosnącej sile nabywczej klientów i kontynuować ekspansję w większych miastach.

Sieć zróżnicuje asortyment w zależności od lokalizacji (miasto-wieś), co zdaniem analityków Espirito Santo wpłynie na zwiększenie całkowitej liczby jednostek magazynowych. Uważają także, że sprawna logistyka i rosnąca siła nabywcza przełożą się na średnią wartość koszyka w miastach.
 
Zarząd Jeronimo Martins przewiduje że w 2016 r. obroty sieci sięgną 50 mld zł. Zakładane wzrosty LFL to  5-proc. w 2013 roku oraz 6-7 proc. na przestrzeni lat 2014-2016. Zdaniem analityków może być to trudne do osiągnięcia przy duzej inflacji. Uważają jednak, że w krótkim okresie Biedronka będzie znacząco inwestowała w ceny, by umocnić swoje postrzeganie cenowe jako najtańszej sieci - czytamy w analizie przesłanej do portalu dlahandlu.pl

  • mick 2013-12-02 09:03:51

    Idioci!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12133

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA