REKLAMA
REKLAMA

Biedronka zmniejsza tempo ekspansji

www.portalspozywczy.pl 29 października 2014 20:33

Jeronimo Martins przy okazji ogłoszenia wyników za trzeci kwartał 2014 r. poinformowało, że zdecydowało się na spowolnienie tempa ekspansji Biedronki w Polsce. Grupa oświadczyła, że w czwartym kwartale otworzy w naszym kraju mniej nowych placówek dyskontowych, niż zakładano w początkowych planach. Dotychczasowe tempo ekspansji ma się utrzymać do końca października, natomiast później nastąpi zmniejszenie wydatków inwestycyjnych na nowe otwarcia.

REKLAMA
Biedronka na koniec trzeciego kwartału posiadała w Polsce 2527 placówek. Od początku roku sieć powiększyła się o 149 sklepów.

Dotychczasowe plany rozwoju Biedronki zakładały, że w 2014 r. powstanie 300 nowych placówek, a do końca 2015 r. sieć może liczyć 3 tys. sklepów. Co więcej, prognozy Espirito Santo z października ubiegłego roku wskazywały, że do 2020 r. Biedronka może posiadać aż 3850 placówek.

Przed dwoma tygodniami, w trakcie VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Filipe Rosa, dyrektor wykonawczy Espirito Santo Investmento tłumaczył, uznał te prognozy za mniej realne, niż przed rokiem.

- W ciągu ostatnich pięciu kwartałów obszar sprzedaży Biedronki zwiększył się aż o 75 proc. W tej sytuacji, zwłaszcza gdy dynamicznie zwiększa się zwłaszcza liczba sklepów w dużych miastach, trudno jest utrzymać wysokie wzrosty like-for-like. Biedronka powinna się zastanowić, czy nie wyhamować trochę tempa ekspansji - mówił podczas FRSiH Filipe Rosa.

Jak tłumaczył Rosa, za ideą 3850 sklepów Biedronki stało to, iż docelowo na jedną placówkę sieci miałoby przypadać ok. 10 tys. mieszkańców Polski. Wydaje się, zwłaszcza w świetle dzisiejszej deklaracji Jeronimo Martins, że pod obecną postacią Biedronka może nie rozrosnąć się do prognozowanych rozmiarów w tak szybkim tempie.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12491

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA