Bieżący rok trudny dla mniejszych sieci restauracji

Autor: portalspozywczy.pl 13 grudnia 2010 13:47

- Rok 2010 z perspektywy rynku restauracji i pizzerii sieciowych upłynął pod znakiem uruchamiania nowych konceptów oraz wychodzenia z problemów, które dotknęły branżę w związku ze spowolnieniem gospodarczym. Trudności w większym stopniu odbiły się na mniejszych sieciach i lokalach należących do indywidualnych przedsiębiorców - mówi Karolina Rozwandowicz, prezes zarządu Da Grasso.

Da Grasso spodziewa się stabilnego poziomu sprzedaży. To efekt realizacji strategii, zakładającej dostosowanie struktury sieci do stylu życia klientów. - Ważnym elementem naszych planów, oprócz rozwoju organicznego, jest także urozmaicanie menu naszych lokali. Z badań wynika, że konsumenci oczekują bogatej karty dań, zawierającej nie tylko pizzę, ale także dania mięsne i rybne, przystawki, sałaty czy desery - mówi prezes sieci.

Charakterystyczną cechą branży jest znaczne rozdrobnienie oraz duża konkurencja.

- Ponadto, istnieją jeszcze nisze - także geograficzne - które można z powodzeniem zagospodarować - zauważa prezes Rozwandowicz. Jej zdaniem Polacy nadal wydają na jedzenie poza domem dużo mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej. - Branża gastronomiczna powinna szukać atrakcyjnych metod, by zachęcić ich do coraz częstszego korzystania z usług restauracji czy pizzerii zarówno na miejscu, jak i w dowozie - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10724

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane