PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Bisnode: Informacja jest ropą naftową naszych czasów

Autor: portalspoyzwczy.pl 22 października 2016 14:35

Dostęp do danych jest niezbędny na każdym etapie procesu produkcji. Czasy tabelek w Excelu są już przeszłością. Zarządzanie informacjami idzie w kierunku Big Data - mówił Robert Kremser, dyrektor rozwoju biznesu w Bisnode Polska Sp. z o.o. podczas sesji tematycznej "Przemysł spożywczy. Biznes 4.0 - nowe technologie czynnikiem konkurencyjności" w ramach IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Robert Kremser pokusił się o stwierdzenie, że informacja jest ropą naftową naszych czasów.

- Dostęp do danych jest niezbędny na każdym etapie procesu produkcji. Czasy tabelek w Excelu są już przeszłością. Zarządzanie informacjami idzie w kierunku Big Data. Jest to zarządzanie informacją w oparciu o nieustrukturyzowane informacje. Krok dalej mamy zbieranie informacji z całego otoczenia firmy i internetu, aby zbudować pakiet danych o konkretnym procesie, kliencie, o tym co chcemy zrobić w procesie produkcji czy sprzedaży. Mierzymy trendy, mierzymy zachowania konsumentów i ich oczekiwania - dodał.

Według przedstawiciela Bisnode Polska kluczową funkcję w świecie przemysłu 4.0 będą pełnić brokerzy informacji.

- Bisnode już w tym kierunku zmierza, staliśmy się takim brokerem. Firma nie musi już posiadać własnego specjalisty od zarządzania danymi. Wykształciła się nowa profesja zewnętrznego analityka danych jako modyfikacja dawnego analityka finansowego w osobę, która musi patrzeć biznesowo na to co robi, rozumie biznes i wspiera biznes swoimi analizami. Często są to osoby o konotacjach humanistycznych, specjaliści w zakresie psychologii, zachowań ludzkich, którzy potrafią przyjrzeć się trendom, zbadać je i przewidzieć. Tak więc nie tylko matematyka, analiza i modele predykcyjne, ale także rozumienie zachowań konsumenckich pod kątem humanistycznym. Świat zmierza w kierunku kompleksowego zarządzania danymi. Modele, które zachodzą zbiorach Big Data mają dostarczać konkretnych danych w czasie rzeczywistym. Firma ma móc sięgnąć po to błyskawicznie, np. w ciągu kilku chwil zbadać rynek w Kazachstanie - dodał.

Według Kremsera zarządzanie informacją, zanim stanie się ona Big Data, rozpoczyna się od porządkowania tych informacji, które firma już posiada.

  • alicja.kubiak@hurtum.pl 2016-10-24 14:08:39

    W hurtum.pl też uważamy że rynek będzie podążał w kierunku rynku danych i wiedza o kliencie hurtowym będzie nieoceniona do prowadzenia właściwej polityki sprzedażowej/cenowej/marketingowej.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA