PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Blisko 70 proc. Polaków chciałoby otrzymać pod choinkę bony prezentowe

Autor: PBS DGA, Virio Prezenty 19 grudnia 2011 09:28

Blisko 70 proc. Polaków chciałoby otrzymać na Gwiazdkę bony prezentowe, które można wykorzystać według własnego uznania i w dowolnym czasie - wynika z badania PBS DGA i Virio Prezenty. Najchętniej otrzymaliby bony do sklepów ze sprzętem domowym i elektroniką.

Jak pokazują wyniki badania, 68 proc. Polaków chciałoby otrzymać bon prezentowy zamiast tradycyjnego upominku. Takie rozwiązanie cieszy się szczególną popularnością wśród młodych ludzi. W grupie wiekowej 18-24 lata 80 proc. konsumentów chce otrzymać bon podarunkowy. Trzy czwarte respondentów, którzy zadeklarowali chęć otrzymania bonu pod choinkę, to aktywni użytkownicy internetu, często dokonujący zakupów online.

Wyniki badania pokazują, że niemal co trzeciego Polaka (31 proc.) ucieszy karta podarunkowa na zakup sprzętu domowego czy elektroniki. Podobny odsetek respondentów (30 proc.) chciałby dostać voucher na zakup upominków związanych ze zdrowiem i urodą, czyli umożliwiających korzystanie z usług kosmetycznych i spa lub zakupy w drogeriach. Taki prezent byłby udany zwłaszcza dla pań - wybrałoby go 45 proc. kobiet. Obdarowując kobiety, nie powinniśmy zapominać także o bonach na zakup ubrań - są one interesujące dla co trzeciej z pań (35 proc.).

Panowie zdecydowanie wolą otrzymać bon na zakup elektronicznych gadżetów - co drugi mężczyzna w Polsce chciałby samodzielnie wybrać sobie prezent związany z elektroniką. O ile elektronika jest interesująca także dla osób młodych (18-24 lata), o tyle bony związane ze zdrowiem i urodą w tej grupie wiekowej lepiej zamienić na karty podarunkowe do sklepów z ubraniami. O takim prezencie marzy 46 proc. młodych konsumentów.

Trafionym podarunkiem dla 16 proc. badanych będzie bon związany z kulturą (warsztaty artystyczne, zakupy w księgarniach/sklepach z płytami, seanse w kinach/spektakle w teatrach czy koncerty), a dla 13 proc. - karty prezentowe na zakup artykułów dekoracyjnych i wyposażenia wnętrz.

Nadal popularne są także bony na zajęcia sportowe: siłownia i fitness, squash, taniec, nauka jazdy ekstremalnej samochodem czy zakupy w sklepach sportowych - wybrało je ponad 12 proc. ankietowanych. W sklepach hobbystycznych oferujących na przykład artykuły wędkarskie, podróżnicze, modelarskie czy kulinarne bony wykorzystałoby blisko 10 proc. pytanych.

Badanie przeprowadzono na losowej próbie reprezentatywnej dla mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej w grudniu 2011. Badanie zostało przeprowadzone przez PBS DGA i Virio Prezenty.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Adi 2011-12-23 15:22:03

    Czy ktoś kto czyta forum współpracuje może już z Virio oferując swoje produkty przez ich platformę? Mnie to trochę przypomina takie Allegro - napiszcie czy ktoś ma jakieś doświadczenia.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11109

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane