Blisko 982 mln zł przychodów ze sprzedaży Emperii w I półroczu br. Zysk rośnie dzięki marży

Autor: dlahandlu.pl 26 sierpnia 2014 10:31

W całym pierwszym półroczu 2014 roku grupa Emperia Holding osiągnęła 981,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli były one o 0,1 proc. niższe niż rok wcześniej, gdy wyniosły 982,8 mln zł. W I półroczu 2014 r. Emperia wypracowała o 17,55 proc. wyższy zysk ze sprzedaży. To wynik wzrostu marży handlowej segmentu detalicznego. Marża handlowa brutto za I półrocze 2014 r. wyniosła 28,76 proc. a w okresie porównywalnym 24,44 proc. Łączny wynik netto za I półrocze 2014 r. wyniósł 17.355 tys. zł i był o 29,44 proc. niższy niż w okresie porównywalnym.

Przychody ze sprzedaży w II kwartale 2014 r. wzrosły o 2,58 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku do 502,4 mln zł. To efekt wzrostu przychodów głównie w segmencie detalicznym oraz informatycznym.

W II kw. 2014 r. okresie Grupa wypracowała o 22,68 proc. wyższy zysk ze sprzedaży, który wyniósł 145,3 mln zł. To wynik wzrostu marży handlowej segmentu detalicznego. Marża handlowa brutto za II kwartał 2014r. wyniosła 28,93 proc. a w okresie porównywalnym 24,19 proc.
W II kwartale 2014r. Emperia wypracowała ogółem 14.126 tys. zł zysku netto, co w porównaniu do wyniku II kwartału 2013 r, gdy wyniósł 10.888 tys. zł stanowi wzrost wyniku o 29,74 proc. Na ten rezultat w istotny sposób wpłynął wynik segmentu detalicznego - 6.473 tys. zł, który osiągnął wyniki finansowe pozwalające na pokrycie zwiększonych kosztów wynikających z wdrożenia własnej logistyki.

Przychody Segmentu Detalicznego w II kwartale 2014 roku wzrosły o 2,22 proc., zaś narastająco za I półrocze odnotowano spadek przychodów o 0,17 proc. (efekt spadku przychodów w I kwartale br.).
W II kwartale 2014 r. segment detaliczny osiągnął wyniki finansowe pozwalające na pokrycie zwiększonych kosztów wynikających z wdrożenia własnej logistyki.

- Dobry wynik netto za II kwartał 2014 r. to efekt wysokiej marży handlowej zrealizowanej w II kwartale i I półroczu br., która wyniosła odpowiednio: 28,80 proc. w II kwartale 2014 r., 23,79 proc. w II kwartale 2013 r oraz 28,58 proc. w I półroczu 2014 r i 24,09 proc. w I półroczu 2013 r. - podała spółka w raporcie kwartalnym.

W br. do segmentu detalicznego zaliczono również przeniesione z segmentu zarządzania centralnego (z Emperia Holding SA) przychody z tytułu umów pośrednictwa handlowego wraz z przypisanymi, rozliczonymi statystycznie kosztami dotyczącymi tych przychodów (przychody - 1.541 tys. zł, koszty - 308 tys. zł, wynik netto - 999 tys. zł).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane