Branża handlowa zbiera najgorsze opinie wśród pracowników

Autor: dlahandlu.pl 30 maja 2012 09:40

Według raportu sporządzonego przez serwis społecznościowy GoldenLine, Polacy oceniając swoich pracodawców najwięcej negatywnych cech przypisują firmom z takich branż jak Sprzedaż, Marketing/Reklama/Public Relations oraz Finanse i Ekonomia. Wśród najczęściej negatywnie ocenianych firm, przodują przedsiębiorstwa z branży handlowej, które zebrały ponad 12 proc. wszystkich wystawionych minusów.

Użytkownicy GoldenLine.pl mają możliwość wystawiania ocen swoim byłym i obecnym pracodawcom. Od momentu wprowadzenia tej funkcjonalności w listopadzie ubiegłego roku w serwisie dodano ponad 13 tys. nowych opinii. W ich skład wchodzą zarówno pozytywne jak i negatywne cechy danej firmy wystawiane na zasadzie „plusów" i „minusów". W ciągu ostatnich 7 miesięcy oceniono ponad 8 tys. przedsiębiorstw z 46 różnych branż. Każdy użytkownik biorący udział w ankiecie, miał możliwość nadać pracodawcy do czterech „plusów" lub „minusów". Łącznie wystawiono ich ponad 95 tys. Najczęściej dotyczyły one takich czynników jak: wynagrodzenie (47 proc.), atmosfera w miejscu pracy (38 proc.), rozwój zawodowy (29 proc.) oraz elastyczne godzin pracy (21 proc.).

Najchętniej ocenioną przez użytkowników serwisu społecznościowego GoldenLine branżą jest Marketing/Reklama/Public Relations, gdzie wystawiono opinię blisko tysiącu pracodawcom (14 proc. wszystkich ocenionych). Na drugim miejscu znalazły się firmy z branży handlowej. Firmy działające w tym obszarze stanowiły 13 proc. spośród wszystkich, którym wystawiono opinię. Trzecią pozycję zajęły przedsiębiorstwa z sektora finansowego (10 proc.), za którym plasuje się Inżynieria/Elektronika/Technologia (8 proc.) oraz Informatyka (7 proc.).

Z przeprowadzonego zestawienie wynika, że Polacy wystawili średnio 15 proc. więcej minusów niż plusów. Wśród najczęściej negatywnie ocenianych firm, przodują przedsiębiorstwa z branży handlowej, które zebrały ponad 12 proc. wszystkich wystawionych minusów. Na drugim miejscu plasują się pracodawcy z branży Marketing/Reklama/Public Relations (11 proc.). Trzecie miejsce w rankingu zajmuje branża finansowa (9 proc.). Z drugiej strony te trzy branże przodują także w rankingu biorącym pod uwagę liczbę pozytywnych ocen, jednak liczba minusów wystawiona firmom z tych branż jest o blisko 13 proc. wyższa niż liczba plusów.

W raporcie prezentujemy zestawienie wszystkich pozytywnych i negatywnych cech wymienianych przez użytkowników w trakcie oceny poszczególnych firm. Celem zestawienia było podsumowanie poziomu satysfakcji pracowników z pracy oraz poznanie ich opinii na temat swoich byłych i aktualnych pracodawców - mówi Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine. Wprowadzona przez nas 5 miesięcy temu funkcjonalność stanowi dziś wiarygodne i użyteczne źródło opinii o pracodawcach. Są to wypowiedzi wyważone i traktowane jako konstruktywna ocena pracodawcy, czym różnią się od wielu anonimowych komentarzy w sieci, które bardzo trudno zweryfikować pod kątem wiarygodności - uzasadnia Samojlik.

Zestawienie ocen wystawionych przez pracowników zostało przygotowane w oparciu o podsumowanie opinii dodanych przez użytkowników GoldenLine od 14 listopada 2011 roku do 15 maja 2012 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane