Branża mięsna stawia na współpracę z sieciami handlowymi

www.portalspozywczy.pl 25 marca 2015 15:25

Wraz ze stale rosnącą ilością sieci handlowych na polskim rynku na znaczeniu zyskuje handel nowoczesny. Najwięksi gracze rynku mięsa i wędlin obierają strategię długookresowej współpracy właśnie z tym kanałem dystrybucji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.

Branża mięsna przeszła w ostatnich latach wiele istotnych przemian. Spora ich część była spowodowana obowiązującymi w UE przepisami, zobowiązującymi rodzimych przedsiębiorców do dostosowania norm w wielu obszarach. - Jednak skuteczne konkurowanie na ryku krajowym i unijnym wymaga przede wszystkim wykorzystania przewagi strategicznej. Polska branża mięsna posiada niezaprzeczalne atuty w postaci asortymentu produktów, które słyną z wyjątkowego smaku. Analitycy branży zgodnie podkreślają, że przedsiębiorstwa powinny skoncentrować teraz swoje wysiłki na budowaniu strategii sprzedaży. Dystrybucja może być bowiem kluczowym elementem strategii przewagi - podkreśla Wiesław Różański.

Ciągły rozwój sieci wielkopowierzchniowych ma coraz większy wpływa na decyzje zakupowe podejmowane przez polskich klientów. - Duże sieci detaliczne coraz częściej oferują klientowi produkty pod marką własną, co z jednej strony może mieć bardzo pozytywny skutek z uwagi na duży wolumen sprzedaży. Z drugiej strony wiele zakładów mięsnych może mieć problem ze sprostaniem wymogom tychże sieci - zaznacza prezes UPEMI.

 

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane