Branża retail skupiona na nowych technologiach

www.portalspozywczy.pl 26 stycznia 2015 14:12

Rok 2015 jest przez wielu ekspertów marketingu zapowiadany jako bardzo dynamiczny i skupiony na rozwoju nowych technologii. Do pewnego stopnia takie tendencje mają swoje odbicie w branżach print i retail - zwraca uwagę Anna Przybylska, Managing Director w Paperhat Poland.

Na branżę retail wpływ będzie miał przede wszystkim rozwój digital signage, czyli wszelkiego rodzaju elektronicznych nośników, które prezentują informacje, reklamy i inne wiadomości klientom znajdującym się w sklepie, placówce lub centrum handlowym. - W 2013 roku liczba nośników DS w Polsce była szacowana na ponad 60 tys. Jeszcze w roku 2010 było ich niecałe 20 000. Liczba ta systematycznie rośnie i w roku 2015 ten wzrost na pewno się utrzyma. Wynika to z coraz większych możliwości wykorzystania DS, które stają się coraz bardziej interaktywne. Śledzą ruch użytkownika, reagują na jego gesty, potrafią prezentować różną treść w zależności od tego co się dzieje w okolicy nośnika - wskazuje Anna Przybylska.

- Na znaczeniu zyska także komunikacja z klientem poprzez smartfona. To trend częściowo zbieżny z rozwojem digital signage. Smartfon jest urządzeniem bardzo funkcjonalnym, mamy go zawsze przy sobie, możemy przy jego pomocy przeglądać internet, dokonać płatności, czy - właśnie - dowiedzieć się o nowych ofertach czy promocjach. Wystarczy znaleźć się w odpowiednim miejscu, żeby poprzez wi-fi lub bluetooth dotarł do nas konkretny komunikat o ofercie sklepu, w pobliżu którego właśnie się znajdujemy. Można przypuszczać, że niedługo taką komunikację będą prowadziły nie tylko całe sklepy, ale też konkretne materiały POS umieszczone na przykład w hali hipermarketu zachęcające do odwiedzenia konkretnego stoiska - dodaje.

Nowoczesny marketing chce oddziaływać na wiele zmysłów konsumenta. - Ten trend jest i będzie szczególnie widoczny przede wszystkim w materiałach POS. A tych w jednym hipermarkecie znajduje się już dzisiaj około kilkunastu tysięcy. Konkurencja jest zatem ogromna - trzeba się odpowiednio wyróżnić. Materiały POS już wykorzystują wszystkie zmysły - odtwarzają muzykę, generują przyjemny zapach i dają możliwość dokładnego zapoznania się z produktem. Jest to tak zwany marketing sensoryczny, czyli angażujący wszystkie nasze zmysły. Jego wykorzystanie będzie w najbliższym czasie rosnąć, ponieważ w ogromnym chaosie komunikacyjnym pozyskanie uwagi konsumenta jest nie lada wyzwaniem - podkreśla Managing Director Paperhat Poland.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane