Branża spożywcza napotyka szereg barier w handlu internetowym

Autor: dlahandlu.pl 4 lipca 2011 07:43

Branża spożywcza napotyka szereg barier w handlu internetowym

Handel internetowy w branży spożywczej napotyka na szereg barier, które trudno jest przezwyciężyć nawet najlepszym operatorom. Specyfika produktów spożywczych, szczególnie tych świeżych, które muszą dotrzeć do klienta w ciągu kilku godzin, ogranicza zasięg działalności sklepu do niewielkiego obszaru wokół magazynu. A sklep ogólnospożywczy musi mieć świeże produkty w ofercie - tylko wtedy stanie się autentyczną alternatywą do tradycyjnych zakupów - uważa Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

- Klienci sklepów internetowych są gotowi płacić nieco wyższe ceny, ale nie aż tak wysokie, by sfinansować pracę pakowaczy i kurierów. Na dodatek klient oczekuje dostawy „just in time" - o ile może poczekać dzień czy dwa na aparat fotograficzny lub książkę, to zakupy spożywcze muszą dotrzeć w ściśle określonym przedziale czasowym. Konieczne jest więc pogodzenie lokalnej działalności z ekonomią skali, która zapewni zastosowanie rozwiązań logistycznych na najwyższym poziomie (a to wszystko w naszych zakorkowanych miastach). Kolejny problem to konieczność utrzymywania w ofercie bardzo różnorodnego, szerokiego asortymentu z wielu kategorii produktowych stwarzających nierzadko specyficzne problemy (jak np. produkty mrożone) - dodaje nasza rozmówczyni.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane