Briju z 12 salonami i wzrostem przychodów oraz zysku

Autor: dlahandlu.pl 14 listopada 2014 12:24

Notowana na głównym rynku GPW jubilerska spółka, w ciągu trzech kwartałów 2014 r. wypracowała 274,5 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz 18,4 mln zł zysku brutto ze sprzedaży. Oznacza to wzrost odpowiednio o 17,4 proc. i 71,8 proc. Zysk netto po wzroście o 10,3 proc. wyniósł 8 mln zł i był wyższy niż w całym 2013 r.

W segmencie wyrobów jubilerskich zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 80 proc. do 2,8 mln zł przy 9,1 mln zł przychodów. W tym czasie zysk EBITDA Grupy wyniósł 10,3 mln zł po wzroście o 19,3 proc. r/r. W samym trzecim kwartale przychody ze sprzedaży wyniosły 107 mln zł, zysk brutto 7,9 mln zł, zysk EBITDA 4 mln zł, a zysk netto 3,5 mln zł.
- Odnotowaliśmy dwucyfrowe wzrosty na wszystkich istotnych poziomach wyników. Udało nam się wypracować taki wynik pomimo dynamicznego rozwoju sieci detalicznej, którego koszty ponosiliśmy w trzecim kwartale - mówi Przemysław Piotrowski, Prezes BRIJU.
Marża brutto ze sprzedaży w trzech pierwszych kwartałach 2014 r. wyniosła 6,7 proc. i była wyższa o 2,1 pkt. proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Marża brutto w segmencie surowców wyniosła 5,9 proc., wobec 4,1 proc. w ubiegłym roku, a marża brutto w segmencie wyrobów jubilerskich, obejmującym handel hurtowy i detaliczny wyrobami jubilerskimi, wyniosła 30,3 proc. wobec 15,3 proc. w analogicznym okresie 2013 r.
Na koniec września spółka posiadała 10 salonów własnych, obecnie jest to już 12 salonów. W 2015 r. sieć sprzedaży powiększy się do ok. 40 sklepów pod marką BRIJU.
W trzecim kwartale salony BRIJU zostały otwarte we Wrocławiu, Ełku i Kędzierzynie-Koźlu. Wydatki związane z adaptacją i zatowarowaniem jednego salonu to ok. 700-1000 tys. zł. W IV kwartale zostały otwarte 2 kolejne salony.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane