Browary będą edukowały sprzedawców, jak odpowiedzialnie sprzedawać alkohol

Autor: dlahandlu.pl 9 czerwca 2015 13:58

„Odpowiedzialny Sprzedawca” – pod takim hasłem odbędzie się V edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”, realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. Celem programu jest edukacja sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Działania prowadzone będą z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej.

Kampania „Pozory mylą, dowód nie” realizowana od 2009 roku. Jej celem jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. 

Platforma szkoleniowa „Odpowiedzialny Sprzedawca”, dostępna pod adresem www.odpowiedzialnysprzedawca.pl, to narzędzie e-learningowe, za pomocą którego pracownicy sklepów mogą sprawdzić swoją wiedzę oraz zweryfikować umiejętności z zakresu asertywnego odmawiania sprzedaży alkoholu osobom nieuprawnionym do jego zakupu. Punktem wyjścia do opracowania zawartości merytorycznej platformy były uwagi zebrane od sprzedawców dużych sieci handlowych. Ich doświadczenia oraz problemy, z jakimi spotykają się w sytuacjach prób nabycia alkoholu przez młodzież, miały kluczowe znaczenie w fazie projektowania tego narzędzia.

Platforma e-learningowa jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych – zarówno sprzedawców zatrudnionych w małych, prywatnych sklepach, jak i dużych sieciach handlowych. W dotarciu do nich pomogą funkcjonariusze Policji, którzy podczas kontroli placówek handlowych zatrudnionym w nim pracownikom będą przekazywać ulotkę informującą o nowym narzędziu szkoleniowym. – Sprzedawcy oraz właściciele sklepów, którzy nie przestrzegają ustawowego zakazu sprzedaży alkoholu niepełnoletnim, ryzykują nie tylko utratę zezwolenia na sprzedaż, ale przede wszystkim postępują nieetycznie – mówi mł. insp. Anna Kuźnia, zastępca dyrektora biura prewencji i ruchu drogowego Komendy Głównej Policji.

Każdy użytkownik, który dokona rejestracji i zaloguje się na platformie, przechodzi interaktywne szkolenie z zakresu obowiązujących przepisów dotyczących zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim oraz konsekwencji płynących z łamania prawa. W kolejnych etapach zapoznaje się z informacjami na temat wpływu alkoholu na rozwój psychofizyczny i funkcjonowanie społeczne młodych ludzi oraz poznaje techniki asertywnej odmowy. Szkolenie kończy test sprawdzający wiedzę oraz interaktywna gra, będąca symulacją sytuacji zakupu alkoholu w sklepie, która weryfikuje umiejętność radzenia sobie w codziennych sytuacjach związanych z obsługą niepełnoletnich klientów.

Zdaniem Danuty Gut, tylko dzięki konsekwentnej, szeroko zakrojonej edukacji, realizowanej
w partnerstwie publiczno-prywatnym, możliwa jest trwała zmiana postaw w kierunku bezwzględnego przestrzegania zakazu sprzedaży alkoholu niepełnoletnim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane