Browary zwiększyły wydatki na reklamę

Autor: wirtualnemedia.pl 12 lipca 2016 14:06

Przez pierwsze pięć miesięcy tego roku browary wydały na reklamy w mediach tradycyjnych 223,4 mln zł, czyli 4,1 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Ponad połowa ich budżetów trafiła do telewizji (162,8 mln zł, 3,5 proc. mniej w skali roku). Drugim najchętniej wybieranym kanałem do promocji piwnych marek była reklama zewnętrzna, na którą wydano 33,2 mln zł (o 4,8 proc. więcej niż rok temu). O 160,9 proc. więcej wydano na wsparcie w kinach – 20,3 mln zł.

Wydatki na reklamę radiową wzrosły o 110,7 proc., do 1,22 mln zł, a w gazetach - o 101,5 proc., do 1,21 mln zł. Stało się to kosztem reklamy w magazynach - branża zredukowała nakłady w czasopismach o 9,8 proc., do 4,7 mln zł - czytamy na Wirtualnemedia.pl.

Największym reklamodawcą wśród producentów piwa jest Grupa Żywiec z wydatkami w kwocie 90,5 mln zł. Drugie miejsce zajmuje Kompania Piwowarska z wydatkami wynoszącymi 73,9 mln zł (wzrost o 19,2 proc.), a trzecia lokata przypadła firmie Carsberg Polska, która przeznaczyła w tym roku na reklamy 39 mln zł (1,4 proc. mniej niż w ub.r.).

Więcej na Wirtualenemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane