Burger King vs. Google Home: Internauci pokonali marketingowców

www.portalspozywczy.pl 14 kwietnia 2017 09:32

Burger King przekonał się o tym, jak niebezpieczne mogą być zabawy z nowoczesnymi technologiami. Reklama, która wydawałaby się marketingowym majtersztykiem, szybko zadziała na niekorzyść sieci. Internauci w tym przypadku okazali się po prostu sprytniejsi.

Pomysł był prosty, a jednocześnie bardzo oryginalny.  Aby skrócić czas spotu i zadziwić odbiorcę, postanowiono wykorzystać funkcjonalność popularnego w Stanach asystenta domowego Google Home.

Google Home to niewielkie urządzenie, które ma w sobie głośnik, mikrofon i jest podłączone do internetu. Można je poprosić, by włączyło jakąś piosenkę, sprawdziło definicję wyrazu, zarządzało domem i jego inteligentnymi elementami. Prośbę do "inteligentnego asystenta" trzeba jednak zacząć od zwrotu „OK, Google” i potem dopowiedzieć resztę.

Zwrot "OK, Google" postanowił wykorzystać w swoim spocie marketingowym również Burger King. Zamiast przed kamerą rozwodzić się o zaletach reklamowanego Whoopera (co byłoby drogie ze względu na koszty spotów reklamowych), aktor wywołał asystenta Google. Spot kończy magiczna kwestia: „OK, Google, What is the Whooper burger?”.

W ten sposób oglądana w TV reklama uruchamiała urządzenie Google Home, które z automatu sprawdzało w Wikipedii hasło „Whooper” (wcześniej podrasowane przez dział marketingu Burger King).

Problem w tym, że internauci podchwycili pomysł i poszli jeszcze dalej. Na Wikipedii zaczęły się mnożyć różne, prześmiewcze definicje. W efekcie z aktywowanego przez reklamę urządzenia można było usłyszeć, że burger powoduje raka lub składa się ze szczurzego mięsa. 

Jak donoszą media, po trzech godzinach Google zablokował w swych urządzeniach frazę z Whooperem.

Portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,38

  • Śr

    3,23

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11907

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane