Burgery nakręcają restauracjom sprzedaż

www.portalspozywczy.pl 3 czerwca 2017 08:37

Trend burgerów przeżywał kulminację kilka lata temu. Obecnie mamy do czynienia z jego ugruntowaniem: szał minął, zostali najlepsi, a rynek rozwija się mocno w kierunku premium. Burgery na stałe trafiły do naszego jadłospisu – komentuje ten rynek Tomek Woźniak, startupowiec, restaurator, podróżnik, autor książek kulinarnych.

Jak tłumaczy współtwórca mystEAT, w przypadku rynku burgerów mamy typową dynamikę charakterystyczną dla większości trendów: rynek powoli się rozwijał, poszedł mocno w górę, nastąpiła kulminacja, rozpoczęła się walka cenowa, a po niej i po nasyceniu rynku pozostały te marki, które najbardziej przypadły do gustu konsumentom. Teraz jednak, mimo że nie ma już stricte trendu burgerowego, w dalszym ciągu widać rozwój tego segmentu. – Podobnie jest na świecie w Nowym Jorku, gdzie powstał kultowy Shake Shack, czy w Londynie znanym z Byrona lub Honest Burger. Lubimy jeść burgery i nie jest to już tylko jedzenie niezdrowe za małe pieniądze, ale niekiedy wykwintna kompozycja smaków przygotowywany przez najlepszych gwiazdkowych szefów kuchni rodem Daniela Bouluda, Gordona Ramsaya czy Thomas Kellera – tłumaczy Tomasz Woźniak.

Burger – must have menu restauracji

Jeszcze klika lat temu burgery były elementem charakterystycznym dla małych lokali i budek street food oraz dużych sieci fast food, tj. McDonald’s i Burger King.

W menu restauracji pojawiały się rzadko i głównie w restauracjach z kuchnią amerykańską. Ostatnie 4 lata przyniosły olbrzymią nobilitację burgerów– ze strefy dań pobocznych „na szybko” weszły do głównego menu większości lokali z obsługą kelnerską.

– Burger trafił do menu nie tylko restauracji amerykańskich, ale też wielu pozostałych. Przed tą kulminacją burgerów praktycznie nie było. Pamiętam jeszcze do dzisiaj, jak jednym z niewielu miejsc, gdzie można było zjeść lepszego burgera, był Hard Rock Cafe albo TGI Fridays. Burger był smaczny, ale jak na tamte czasy dosyć drogi. Dziś możemy je spotkać nawet w restauracjach z kuchnia włoską, hiszpańską, a nawet azjatycką. Burgery przyciągają gości i nakręcają restauracjom sprzedaż – przyznaje Tomek Woźniak.

Co jest premium w burgerze premium?

Jak tłumaczy ekspert serwisu portalspozywczy.pl, w burgerze premium dopieszczane są wszystkie elementy, ale najważniejsze z nich to: bułka i mięso (lub jego zamiennik w wersjach wegetariańskich i wegańskich, które bardzo dynamicznie rozwijają się nie tylko na naszym rynku).

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11097

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane