Bytom chce się powiększyć o 20 sklepów

Autor: PAP 10 maja 2016 13:16

Bytom chce w ciągu trzech lat, może wcześniej, podwoić przychody z działalności detalicznej, do ok. 250 mln zł. Trwają prace nad nowa marką - poinformował Michał Wójcik, prezes spółki.

- Chcemy podwoić przychody detaliczne, dojść do poziomu ok. 250 mln zł rocznie. Potrzebne jest zwiększenie powierzchni sklepów w najlepszych centrach handlowych, rozbudowa sieci o ok. 20 sklepów. To zadanie na trzy lata, ale jeśli warunki będą sprzyjające, to możemy ten cel osiągnąć nawet wcześniej - powiedział PAP prezes Wójcik.

W 2015 roku Bytom miał 130,8 mln zł przychodów (wzrost o 26 proc. rdr). Sprzedaż detaliczna wzrosła w ubiegłym roku o 30 proc. rdr do 122,7 mln zł, a sprzedaż hurtowa spadła o 11 proc. rdr do 5,2 mln zł.

Na koniec marca tego roku Bytom posiadał 98 sklepów o powierzchni 10,6 tys. m kw. Rok wcześniej były to 83 sklepy o powierzchni 8,5 tys. m kw.

Na koniec tego roku spółka chce mieć sklepy o powierzchni 12 tys. mkw.

- Mamy już podpisane umowy na lokale, które gwarantują powierzchnię na poziomie 11,5 tys. m kw - powiedział Wójcik. W ciągu trzech lat, do końca 2018 roku, powiększymy sieć z obecnych 98 sklepów o powierzchni 10,6 tys. m kw do 120 sklepów o powierzchni 15 tys. m kw - dodał.

Zwiększenie sieci sprzedaży odbywać się będzie także poprzez powiększanie metrażu sklepów istniejących, które wykazują się wysoką efektywnością sprzedaży i rentownością. Średnia powierzchnia sklepów ma wzrosnąć ze 108 m kw do 125 mkw na koniec 2018 roku.

- Chcemy w tym okresie zwiększyć sprzedaż z metra o 20 proc. To cel minimalny - powiedział prezes Wójcik. W ubiegłym roku spółka zrealizowała sprzedaż z metra na poziomie 1130 zł.

Bytom podtrzymuje chęć rozwoju poprzez przejęcia, ale prezes ocenia, że wysokie wyceny nie sprzyjają takim decyzjom.

- Przyglądamy się rynkowi, na którym jest kilkanaście firm monobrandowych, ponad 600 butików detalicznych. Wszystkie one radzą sobie dobrze, nie jest więc to właściwy czas, by mówić o przejęciach. Oczekiwania i wyceny są bardzo wysokie w związku z sytuacją rynkową. Przyjdzie jednak kiedyś czas spowolnienia i chciałbym, by Bytom był na to przygotowany, by spółka była niezadłużona i miała zdolność zaciągania długu - powiedział Michał Wójcik.

Spółka nie wykluczam też budowy od podstaw nowej marki w innym segmencie.

- To najbezpieczniejsza metoda rozwoju, gdy ma się szerokie zaplecze logistyczne i know-how w outsourcingu produkcji. Prędzej niż później ten wariant zrealizujemy, trwają prace. Na rynku jest wiele firm, które z sukcesem obsługują innego klienta niż Bytom, w niektórych przypadkach wspólne pokrycie wynosi poniżej 5 proc. - powiedział prezes Bytomia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane