REKLAMA
REKLAMA

C&W: W 2015 roku otwarto w Polsce 23 nowe obiekty handlowe

Autor: dlahandlu.pl 16 lutego 2016 11:30

Według najnowszego raportu firmy Cushman & Wakefield „Property Times” w 2015 roku rynek powierzchni handlowych w Polsce powiększył się o prawie 650 000 m kw. Otwarto 23 nowe obiekty handlowe, a 27 proc. podaży stanowiły rozbudowy istniejących obiektów handlowych. W związku z rozwojem e-handlu w Polsce zarówno najemcy, jak i właściciele centrów handlowych coraz lepiej dostosowują swoje strategie sprzedażowe.

REKLAMA

W 2015 roku oddano do użytku około 650 000 m kw., powierzchni handlowej, z czego 85% (551 000 m kw.) przypadło na tradycyjne formaty centrów handlowych i parków handlowych, a pozostałe 98 000 m kw. na magazyny handlowe. Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosły na koniec 2015 r. 13,23 mln m kw. Aż 73% powierzchni, tj. 9,67 mln m kw., znajduje się w 404 tradycyjnych centrach handlowych. Magazyny handlowe stanowią 18% zasobów, łącznie 2,4 mln m kw. powierzchni. Powierzchnia w parkach handlowych (47 obiektów), blisko 1 mln m kw., obejmuje 7% zasobów, natomiast 13 centrów wyprzedażowych (210 tys. m kw.) to 2% rynku nowoczesnych powierzchni handlowych.

W ubiegłym roku otwarto 23 nowe obiekty handlowo-usługowe i rozbudowano 15 istniejących obiektów. Więcej powierzchni weszło na rynek w drugiej połowie roku. Największe nowe obiekty otwarte w 2015 r. to Zielone Arkady w Bydgoszczy (51 tys. m kw.), Sukcesja w Łodzi (46 tys. m kw.), Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 tys. m kw.), czy Galeria Galena w Jaworznie (31 tys. m kw.). Mniejsze obiekty otwarto m.in. w Jeleniej Górze (Nowy Rynek, 24 tys. m kw.) czy w Starogardzie Gdańskim (Galeria Neptun, 25 tys. m kw.). W Warszawie przybyło 57 000 m kw. dzięki zakończeniu budowy trzech projektów: MODO (16 000 m kw.), Ferio Wawer (12 300 m kw.) i Plac Vogla (5 160 m kw) oraz rozbudowie CH Wola Park (17 500 m kw.) i Factory Ursus (6 000 mkw.). Nowe obiekty ukończone w ubiegłym roku to pierwsze centra handlowe otwarte w stolicy od 2013 roku.

W wyniku rozbudowy istniejących obiektów przybyło 135 000 m kw. nowej powierzchni centrów handlowych. Centrum Bielany we Wrocławiu powiększyło się o 35 000 m kw. i zmieniło nazwę na Aleja Bielany – obecnie jest to największy kompleks handlowy w Polsce o łącznej powierzchni 145 000 m kw. Przebudowę przeszły także m.in. Ogrody w Elblągu, Wola Park w Warszawie, Magnolia Park we Wrocławiu. Rozbudowy stanowiły aż 27% podaży w 2015 roku, co jest dużą zmianą w porównaniu z poprzednimi latami, kiedy ich udział w podaży wynosił średnio 20%.

W 2015 roku na polskim rynku pojawiło się wiele nowych marek. W Warszawie mogliśmy obserwować debiuty takich marek jak: Kiabi, Jacadi, Courir, a także Origins, SuperDry, a Tab i Dairy Queen. Ekspansji poza Warszawę dokonały takie marki, jak: Esprit Bodywear, Colin’s, Lykke, Decimas, Gate, czy Sportisimo. Natomiast polska marka wyposażenia wnętrz a Tab otworzyła swoje salony w innych aglomeracjach zaraz po debiucie w stolicy.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA