Canappka: Miesięczne przychody baru wahają się od 50 do 80 tys. zł netto

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 11 czerwca 2013 12:54

Franczyzowa sieć Canappka informuje, że jedną z najważniejszych kwestii w przypadku tego biznesu jest wybór lokalizacji. Najlepiej sprawdzają się lokalizacje w pobliżu dużych ośrodków akademickich, biurowców i banków. To tam pracownicy i studenci będą decydować się na zakup śniadania. Ogólna powierzchnia lokalu nie powinna być mniejsza niż 80 mkw. Potrzebne jest bowiem zaplecze kuchenne i przestrzeń dla gości odwiedzających punkt gastronomiczny. Szacunkowe koszty inwestycji wahają się w kwocie od 150 do 300 tysięcy złotych. Szacowany okres zwrotu kosztów to przedział od 1,5 do 3 lat.

Po wyborze lokalizacji niezbędne jest uzyskanie wszystkich koniecznych pozwoleń i dokumentów. W pierwszej kolejności trzeba zadbać o spełnienie warunków inspekcji sanitarnej. Należy to zrobić z wyprzedzeniem, bo na uzyskanie wszystkich pozwoleń i kontroli w lokalu przeznacza się przynajmniej 3 tygodnie. Na liście jest też spełnienie warunków Państwowej Inspekcji Handlowej. Wszystkie zgody i pozwolenia niezbędne do uzyskania, w przypadku otwarcia nowego lokalu gastronomicznego, reguluje Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Zastosowane rozwiązania musza być również zgodne z rozporządzeniami unijnymi. W tym wypadku jest to rozporządzenie nr 853/2004.

Niezbędnym elementem wyposażenia zaplecza kuchennego w tego typu lokalu gastronomicznym jest piec konwekcyjno parowy do wypieku pieczywa, lodówki i zamrażarki skrzyniowe, kuchenka elektryczna lub gazowa oraz podstawowe wyposażenie umożliwiające przygotowywanie posiłków. Najważniejszym elementem wyposażenia części sprzedażowej są lady chłodnicze, w których znajdują się prezentowane produkty dostępne do zakupu od razu. Sprzęt typu ekspres do kawy lub lodówki na napoje można uzyskać w ramach umowy leasingowej. W strefie dla gości powinno znaleźć się też kilka stolików, przy których można zjeść posiłki podawane na miejscu w lokalu.

Tym, co wyróżnia bark kanapkowy jest bez wątpienia menu. Podstawą oferty są oczywiście kanapki. - W naszych lokalach co roku zmieniamy pewne elementy menu i dodajemy nowe pozycje. Przy tworzeniu pierwszej koncepcji braliśmy pod uwagę różne gusta naszych przyszłych klientów. W ofercie muszą znaleźć się pozycje typowo wegetariańskie, a także coś konkretnego, dla osób, które nie wyobrażają sobie posiłków bezmięsnych. Trzeba uwzględnić zarówno upodobania kobiet, mężczyzn, jak i dzieci, dla których jedzenie kanapek z ostrymi sosami jest niewskazane - radzi Łukasz Borek, przedstawiciel sieci Canappka.

Bar kanapkowy, ze względu na nawyki grupy docelowej, jaką są przede wszystkim pracownicy biurowi i studenci, powinien być otwierany we wczesnych godzinach porannych. Tak by klienci mogli zaopatrzyć się w śniadanie jeszcze przed rozpoczęciem pracy o 8 rano. To właśnie o wczesnych godzinach i w porze lunchu można spodziewać się największego ruchu w lokalu. Do sprawnej obsługi takiego punktu potrzeba od 4 do 6 pracowników, którzy pracują na zmiany w zależności od natężenia ruchu. Koszty stałe, jakich należy się spodziewać to wynajem lokalu, wynagrodzenia pracowników i koszty produktów zamawianych według potrzeb. Miesięczne przychody baru kanapkowego wahają się między 50 a 80 tysiącami złotych netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane