REKLAMA
REKLAMA

Capgemini: Klienci preferują sklepy stacjonarne, ale te czują już oddech e-placówek

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2014 12:45

Badanie Capgemini pokazuje, że jeśli chodzi o punkt sprzedaży, to klienci z całego świata preferują nadal sklepy tradycyjne, ale popularność Internetu już im niemal dorównuje. 72% klientów uważa sklepy za ważne bądź bardzo ważne miejsca dokonywania transakcji, w porównaniu z 67% oceniającymi tak Internet.

REKLAMA
 Jedynie 14% klientów wyraźnie zaznaczyło, że tradycyjne sklepy stały się dla nich mniej istotne. Jednakże większość klientów (51%) deklaruje, że w przyszłości zamierza wydać więcej pieniędzy na zakupy online niż w tradycyjnych sklepach. Poza wzrostem popularności smartfonów, rośnie popularność technologii cyfrowych wykorzystywanych w sklepach (np. w kioskach in-store), co może oznaczać, że wprowadzenie nowych technologii do tradycyjnych sklepów będzie mile widziane przez klientów.

Ponad jedna trzecia klientów na całym świecie odnosi wrażenie, że nie są dostatecznie jasno informowani przez sprzedawców, w jaki sposób są wykorzystywane ich dane osobowe. Indywidualne oczekiwania wobec sprzedawców są niskie: jeden na czterech klientów nie oczekuje, że znajomość historii transakcji przez ulubionego sprzedawcę poprawi poziom obsługi. Chociaż połowa klientów wierzy, że ich ulubieni sprzedawcy wykorzystują ich dane osobowe w sposób odpowiedzialny, jedna trzecia nie zgadza się na wykorzystanie przez sprzedawców danych z mediów społecznościowych.

Brian Girouard, wiceprezes Capgemini Consumer Products, Retail and Distribution Sector, komentuje: „To oczywiste, że obawy o poufność danych oraz niechęć do źle ukierunkowanych reklam w początkach handlu online odstraszają klientów z dojrzałych rynków od spersonalizowanych ofert. Sprzedawcy muszą wykazać się większą transparentnością oraz inteligencją w przyciąganiu klientów, jeśli chcą odzyskać zaufanie na dojrzałych rynkach i nie zahamować dynamiki wzrostu na rynkach rozwijających się."

Wśród innych najważniejszych ustaleń raportu warto wymienić: W samej branży mody odnotowano 9% wzrost preferencji dla zakupów online.
Oczekuje się, że cena online będzie niższa od ceny w sklepie, a nawet od ceny katalogowej: 72% respondentów zgadza się lub stanowczo zgadza się z tym poglądem. Dotyczy to wszystkich rynków. 65% respondentów oczekuje, że opcja zamówienia bezpośrednio od producenta marki stanie się bardziej popularna w najbliższych latach. 53% spodziewa się także, że wzrośnie popularność opcji zamówienia od producenta bezpośrednio poprzez aplikację. Popularność tradycyjnego centrum obsługi systematycznie maleje na każdym etapie procesu zakupowego, co najciekawsze nawet na etapie pozakupowym. Jedna trzecia (30%) uważa centrum za „zupełnie nieistotne" przy śledzeniu zamówienia, a jedna czwarta postrzega pomoc oferowaną przez centrum przy użyciu nowych produktów jako mało przydatną. Jeśli chodzi o przyszłe innowacje, respondenci zgadzają się, że kody QR (45%), Internet rzeczy (np. łączenie w sieć urządzeń takich jak „inteligentne" lodówki) (44%) oraz urządzenia noszone na ciele, takie jak Google Glass czy Apple Watch, (42%) staną się bardziej istotne w procesie zakupowym.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA