REKLAMA
REKLAMA

Carrefour chce inwestować w badania etnograficzne, by lepiej poznać zachowania konsumenckie

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2013 12:20

Współczesny polski konsument przy rodzinnym stole i w biurze wertuje gazetki z promocjami. Kupuje tańsze marki własne, jednocześnie lubi pozwolić sobie na odrobinę luksusu. Zakupy to coś więcej niż kupowanie produktów - obrazują relacje rodzinne i stanowią narzędzie wychowawcze - wynika z etnograficznych badań zachowań konsumenckich, przeprowadzonych przez badaczy z UW na zlecenie Carrefour Polska.

REKLAMA

Jak mówi Robert Noceń, dyrektor marketingu, członek zarządu Carrefour Polska badania jakościowe w odróżnieniu od ilościowych dają szansę na poznanie rzeczywistych zachowań a nie tylko deklarowanych postaw, dotyczących wyborów konsumenckich. Takie badania choć droższe traktowane są przez Carrefour Polska jako konieczna inwestycja, która ma służyć lepszemu dopasowaniu oferty sklepów Carrefour do potrzeb klientów. - Trzeba pamietać, że działamy we wszystkich formatach stąd dopasowanie oferty do konkretnej lokalizacji jest dla nas szczególnie istotne. Jak dodał badania takie pozwalają na inspiracje do haseł reklamowych, bo respondenci w swobodnej rozmowie używają specyficznych wyrażeń, które nie pojawiają się, gdy badania przeprowadzone są metodą ankietową. Badania pokazały m.in., że hasło oszczędzać nie kojarzy się badanym najlepiej. Konsumenci C=chętnie używają natomiast określenia "zaradność", którym często dookreślają siebie.

Jak wynika z badań strategie zakupowe i zachowania konsumenckie Polaków różnią się w zależności od regionu kraju, w Warszawie czas to pieniądz - szybkość i wygoda zakupów stawiane są ponad atrakcyjnością promocji, wielkopolskie zarządzanie budżetemi aprowizacją to sztywny podział ról: jedno z małżonków zajmuje się zakupami i gotowaniem, drugie kontroluje domowe finanse. Na Śląsku ceni się jakość i solidność niemieckich
produktów, za zakupy odpowiedzialne są zwykle kobiety. Mieszkańcy stolicy wliczali czas i koszt dojazdu do sklepu jako element całkowitej
ceny zakupów.Warszawiacy woleli zaoszczędzić czas niż pieniądze, ponad promocje przedkładali wygodę i szybkość zrobienia zakupów w jednym sklepie. Zakupy miały podkreślać ich filozofię życiową i często były negocjowane z dzieckiem. Klienci z Wielkopolski wybierali kilka miejsc zakupów i nie wliczali czasu ani opłaty za paliwo do ceny kupionych produktów.Ślązacy rozpieszczali zakupami młodsze dzieci, jednak starsze dzieci partycypowały w kosztach utrzymania rodziny. Konsumenci ze Śląska cenili niemieckie produkty jako solidne, smaczne lub skuteczne. Przy atrakcyjnych promocjach badani konsumenci kupowali na zapas - np. droższe kosmetyki i środki czystości.  Rarytasem była na przykład lepsza wędlina, specjalne słodycze (dla dzieci), dobre wódki, wino i piwo regionalne (dla mężczyzn), ubrania lub wyjście do
restauracji. Szczególnie uprzywilejowane są dzieci - rodziny wybierają dla nich lepsze, wysokojakościowe produkty i deklarują, że na dzieciach
się nie oszczędza.Przez badanych rodziców wspólne zakupy traktowane były, między innymi, jako sposób na wdrożenie dzieci w umiejętne gospodarowanie finansami. Służyło temu np. oferowanie dziecku możliwości wyboru tylko jednego z pożądanych produktów lub zakupienie go z kieszonkowego. W sytuacji zakupów, faworyzowaną grupą są także zwierzęta domowe, dla których często kupuje się wyszukane i kosztowne produkty. Radość, okazywana przez zwierzęta dostające ulubione smakołyki, znacznie wpływa na poprawę nastroju właściciela.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA