Carrefour chce mieć dyskontowe ceny i marki

Autor: WSJ/gazeta.pl 17 września 2010 14:28

Carrefour chce mieć dyskontowe ceny i marki

Francuski supermarket Carrefour zmienia strategię. Drugi co do wielkości sklep detaliczny chce się stać tym dla branży spożywczej, czym jest Ikea dla branży meblarskiej. Z supermarketu sprzedającego produkty różnych marek zamierza zrobić supermarket sprzedający jedynie własne produkty z logo Carrefour. W dodatku po najniższych cenach na rynku- można przeczytać na stronie "Wall Street Journal", podaje gazeta.pl.


Plany dotyczące zmiany strategii wynikają ze zmiany trendów wśród Europejczyków, których decyzje zakupowe zaczęły być coraz bardziej przemyślane. Dodatkowo Lidl Stiftung & Co, który sprzedaje głównie produkty swoich marek i uważany jest za jeden z najtańszych supermarketów, zabrał znaczną część klientów Carrefoura.

W odpowiedzi na sytuację na rynku Olofsson zamierza zmienić percepcję postrzegania marki Carrefour. W ciągu następnych trzech lat chce pokazać klientom, że Carrefour znacznie obniżył ceny swoich produktów. Zostały już podjęte pewne kroki w tym kierunku. Na półkach Carrefour Discount znalazły się odpowiedniki serów camembert oraz czekolad po cenach prawie o połowę niższych od cen hurtowników.

Zysk operacyjny giganta zmniejszył się o 831 mln dol., za co w głównej mierze odpowiada zmniejszanie cen i liczne promocje. Olofsson ma jednak nadzieję, że dzięki zachęceniu klientów niskimi cenami wolumen sprzedaży niedługo zacznie wzrastać. Dodaje, że sytuacja finansowa firmy jeszcze bardziej się poprawi, kiedy uda mu się wynegocjować korzystniejsze warunki z dostawcami.

Marża operacyjna Carrefoura wynosząca 3,2 proc. jest najniższa spośród największych detalistów - o połowę niższa od marży najbliższych jego konkurentów, między innymi Wal-Martu i Tesco.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10675

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane