Carrefour: czerwony punkt elementem nowego projektu organizacji pracy

Autor: dlahandlu.pl 11 lipca 2010 19:30

"Pojawienie się w niektórych sklepach specjalnie oznaczonych miejsc, za pomocą czerwonego punktu, jest jednym z elementów nowego projektu organizacji pracy. Projekt ten od pół roku jest wprowadzany do hipermarketów oraz od poniedziałku ubiegłego tygodnia do supermarketów naszej sieci" - czytamy w oświadczeniu firmy Carrefour, które sieć wystosowała w związku z pojawieniem się 8 lipca br. w Dzienniku Wschodnim artykułu pt. „Chcesz do toalety? Stań na kropce" autorstwa Agnieszki Antoń-Jucha.

"Chcielibyśmy jednoznacznie stwierdzić, że czerwony punkt jest wyłącznie miejscem, w którym odbywają się codzienne briefingi dla zespołów. Kierownicy spotykają się ze swoim zespołem o określonej godzinie i omawiają podział obowiązków oraz zadań na najbliższy dzień. W żadnym wypadku, nie jest to miejsce, w którym pracownicy oczekują na pozwolenie od przełożonego na pójście na przerwę lub do toalety.

System organizacji pracy w Carrefour, jak każdy tego typu system w dużych firmach, wymaga informowania przełożonego o oddaleniu się z miejsca pracy. Rozwiązanie takie ma za zadanie min. zagwarantować bezpieczeństwo pracowników. Przełożony musi wiedzieć, ilu pracowników przebywa w miejscu pracy, bowiem w przypadku konieczności ewakuacji, czy innych wypadków losowych ponosi za nich odpowiedzialność. Każdy pracownik w naszej firmie może bez problemów wyjść na przerwę. Czas jego nieobecności jest rejestrowany jako przerwa przysługująca mu w ciągu dnia, zgodnie z ogólnie panującymi przepisami. Natomiast przerwy związane z wyjściem do toalety nigdy nie były i nie są wliczane do czasu wolnego i są uznawane jako czas pracy. Chcemy równocześnie podkreślić, że nie zostały w firmie Carrefour stworzone żadne nowe wytyczne, aby wyjścia tego typu zgłaszać w miejscu oznaczonym czerwoną kropką.
Każdorazowe opuszczenie stanowiska w takich celach odbywa się zatem na dotychczasowych sprawdzonych i dogodnych dla wszystkich zasadach.
Po wnikliwym przeanalizowaniu sytuacji przez dyrekcję regionalną, stwierdzamy, że opisana w Dzienniku Wschodnim sytuacja jest incydentalnym przypadkiem, który miał miejsce, w związku z wprowadzeniem nowego systemu do sklepu i niezrozumieniem nowych zasad przez pracowników. Intencją firmy jest, aby nowy system uprościł i ułatwił pracę wszystkim pracownikom. Pracownicy sklepu, w którym była praktyka zgłaszania się „na kropce" zostaną przeproszeni przez kierownictwo sklepu i otrzymają wyjaśnienie, że takie działanie było spowodowane niewłaściwym zrozumieniem i niewłaściwą interpretacją nowych zasad organizacji pracy sklepów. Podkreślamy, iż nie jest zamiarem firmy, aby w jakikolwiek sposób przyczyniać się do tego, aby nowe rozwiązania powodowały jakikolwiek dyskomfort pracowników. W związku z powyższym, w dniu dzisiejszym dyrekcja podjęła decyzję o ponownym zakomunikowaniu i przeszkoleniu pracowników z zakresu wyżej omawianej problematyki" - czytamy w oświadczeniu firmy Carrefour.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane