Carrefour inwestuje w obniżanie cen

Autor: portalspozywczy.pl 12 lipca 2010 11:15

- W naszej strategii cena zakupu i cena sprzedaży nie jest najważniejsza. To co oczywiste, to fakt że będąc dużym operatorem możemy kupić towar o wiele taniej. Jednocześnie z drugiej strony musimy ciąć koszty, tak aby optymalizować działalność kosztową firmy. Moim zdaniem można wyobrazić sobie jeszcze niższe ceny produktów świeżych, a jednocześnie poprawić wyniki przedsiębiorstwa - mówi Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Zdaniem prezesa sieci, obecnie opłaca się inwestować w ceny, ponieważ pozwala to podnieść obroty, niezwykle istotne jest także zarządzanie kosztami.

- Inflacja w Polsce będzie bardzo stabilna, a na początku 2011 r. sięgnie ok. 2,5 proc. Należy zaznaczyć, że inflacja nie jest jedynym barometrem w przypadku cen. Istotna jest polityka handlowa sieci, bo nawet przy wzrastającej inflacji możemy zanotować spadek cen w sklepach.
Podstawą polityki cenowej jest koncepcja pozycjonowania sieci na rynku. Moim zdaniem, to co będzie determinować poziom cen na sklepowych półkach w największym stopniu, to właśnie polityka handlowa danego operatora. Istotne jest to w co dana sieć chce inwestować i jak chce się pozycjonować na rynku. Część operatorów będzie pozycjonowała się na produkty świeże, inni pójdą w rozwój tzw. produktów otwarcia gamy czyli towarów najtańszych. W naszym przypadku wprowadziliśmy ostatnio 800 takich produktów - dodaje Jean Anthoine.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane