Carrefour: Na inwestycje w 2016 roku przeznaczymy ok. 260 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 22 marca 2016 13:27

Carrefour: Na inwestycje w 2016 roku przeznaczymy ok. 260 mln zł fot. shutterstock

Guillaume de Colonges, prezes sieci Carrefour zapowiedział, że sieć na inwestycje w 2016 roku przeznaczy podobną kwotę jak w roku 2015 - ok. 260 mln zł. Środki zostaną przeznaczone zarówno na otwarcia nowych sklepów, remodeling jak i modernizację istniejących placówek.

W 2016 roku firma zamierza otworzyć 2 hipermarkety (w Poznaniu oraz w Wołominie), 10 supermarketów oraz ok. 120-150 sklepów osiedlowych. Jednocześnie sieć przeprowadziła modernizację 15 istniejących hipermarketów, 50 supermarketów oraz 9 centrów handlowych, a także 3 konceptów franczyzowych. W 2015 firma przejęła sieć 38 sklepów Galerie Alkoholi. W 2015 roku na półkach sklepów przybyło 2 tys. nowych produktów, w tym lokalnych i prozdrowotnych, zaś cała oferta handlowa Carrefour obejmuje obecnie ponad 50 tys. produktów. Firma wprowadziłą nowe koncepty handlowe, takie jak: Smacznie (strefa produktów pierwszej potrzeby oraz jedzenia na wynos) oraz Źródło zdrowia (dermokosmetyki oraz leki bez recepty i suplementy). Spółka kontynuowała także rozwój wcześniejszych wdrożeń, np. konceptu Naszej Wędzarni, której produkty w 2015 roku zaczęły być oferowane w mniejszych sklepach należących do sieci. Zmianom w ofercie towarzyszyły też nowe rozwiązania w organizacji sklepów, takie jak Jedna Kolejka, Kasy Rodzinne czy programy lojalnościowe, np. Karta Dużej Rodziny czy Karta Seniora.

Prezes Guillaume de Colonges stwierdził, że w 2016 rok spogląda z optymizmem ze względu na prognozowany wzrost gospodarczy w Polsce, osłabienie skali deflacji, która w 2015 roku wyniosła 1,8 proc., pozytywny wpływ programu 500+ na zwiększenie wydatków konsumpcyjnych rodzin z dziećmi oraz strategię sieci Carrefour, która koncentruje się na ofercie jakościowej, z szeroką dostępnością produktów lokalnych, regionalnych, prozdrowotnych oraz zapewnianiu niskich cen.

Prezes prognozuje, że wzrost sprzedaży LfL powinien utrzymać się na poziomie 0,25 - 0,3 proc., podobnie jak w 2015 roku.

Carrefour 2015 rok zakończył liczbą 813 sklepów i sprzedażą na poziomie 8,895 mld zł. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane