Carrefour startuje z warsztatami dla franczyzobiorców

Autor: dlahandlu.pl 13 września 2012 10:22

Marek Lipka, specjalista ds. franczyzy w Carrefour Polska przekonuje, że samo ustawienie na półce soków według ich smaków, a nie producentów, pozwala o ponad 30 proc. zwiększyć masę marży (czyli zysk ze sprzedaży). Firma zdecydowała się na uruchomienie od połowy września warsztatów dla franczyzobiorców w największych miastach w Polsce.

Carrefour oferuje dwa formaty sklepów franczyzowych: Carrefour Express z zielonym logo, którego powierzchnia sprzedaży wynosi od 100 do 500 m². Przeznaczony do lokalizacji miejskich i wiejskich. Carrefour Express Convenience z pomarańczowym logo, posiadający powierzchnię od 50 do 100 m² położony w bliskim sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych, w dużych miastach.Obecnie działa już ponad 250 sklepów z logo Carrefour Express**, a co miesiąc otwieranych jest kilkanaście nowych placówek. W roku 2012 Carrefour planuje otworzyć w sumie ponad 200 sklepów osiedlowych. W kolejnych latach zamierza utrzymać tempo otwarć ponad 200 sklepów rocznie.

Raport  firmy Profit System przewiduje, że do końca bieżącego roku na polskim rynku w modelu franczyzowym działać będzie ok. 50 tys. placówek. Najliczniej do systemów franczyzowych przystępują właściciele sklepów spożywczych. W ubiegłym roku na licencji działało ponad 21 tys. takich placówek.

- Od kilku lat wyraźnie widać postępującą integrację w handlu detalicznym. Małym graczom coraz trudniej wynegocjować korzystne ceny i zwiększyć obroty. W handlu pojawiła się jednak nowa możliwość rozwoju, czyli franczyza. Przedsiębiorstwo posiadające cenne doświadczenia po prostu przekazuje je mniejszym firmom - mówi Robert Gwiazdowski, znany ekonomista i ekspert w dziedzinie zagadnień sektora MSP.

 


Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11170

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane