REKLAMA
REKLAMA

Carrefour stawia na sklepy osiedlowe i produkty regionalne

Autor: Newseria.pl 27 marca 2013 09:58

Mimo nie najlepszej koniunktury na rynku, Carrefour nie może mówić o spadku sprzedaży. Spowolnienie odczuwają największe hipermarkety, ale za to z kryzysem dobrze sobie radzą małe osiedlowe sklepy, typu convenience. Dlatego sieć zamierza rozwijać się właśnie w tę stronę. Jednym z atutów, które mają przyciągnąć do sklepów nowych klientów, ma być szersza niż do tej pory oferta produktów regionalnych.

REKLAMA
- Odczuliśmy pewne spowolnienie koniunktury. To jest przede wszystkim wynik niepewności ze strony konsumentów - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska. - Polski konsument jest zaniepokojony sytuacją w kraju.

Jednak w przypadku Carrefoura nie można mówić o spadku sprzedaży. Jak podkreśla Jean Anthoine, to dzięki zróżnicowaniu formatów handlowych.

- Mamy takie formaty, które odnotowują pewne spowolnienie, mamy za to inne, które się rozwijają i w których sprzedaż rośnie - podkreśla prezes Carrefour Polska. - Kilka lat temu dokonaliśmy świetnego wyboru, jakim było pójście w kierunku rozwijania sieci sklepów osiedlowych. Akurat ten segment najlepiej opiera się kryzysowi, a wręcz rozwija się w tych trudnych czasach w przeciwieństwie do innego segmentu, do hipermarketów, które jako pierwsze odczuły spadek koniunktury.

W ubiegłym roku francuska sieć uruchomiła 170 sklepów franczyzowych. Według planów na ten rok powstanie od 200 do 250 kolejnych placówek, także w sektorze convenience, czyli sklepów osiedlowych. Niektóre będą oznaczone logiem "Globi". Marki, do której Carrefour wraca po pięciu latach przerwy. Naszym celem w 2013 roku będzie zwiększenie liczby odwiedzających nas klientów do jednego miliona dziennie - przekonuje Jean Anthoine. - Dzięki temu nasza firma jest obecna właściwie na całym terytorium Polski i dzięki temu cel obrany na 2013 rok jest realny.

W planach Carrefoura jest poszerzanie oferty produktów regionalnych. Ma to być jedna z recept na sukces na trudnym dzisiaj rynku.

- Wiemy, że konsument w czasach kryzysowych wraca do korzeni, do tradycji, do produktów regionalnych, które zna, które lubi - tłumaczy zamiary firmy jej szef na Polskę, Jean Anthoine. - Chcemy tych produktów wprowadzić jeszcze więcej do naszych sklepów.

Niewykluczone też, że produkty z Polski jeszcze w większym niż do tej pory stopniu gościć będą na sklepowych półkach za granicą.

- Zdarza się, że w pewnych krajach filie naszej sieci organizują akcje promujące produkty z konkretnego kraju i w tych przypadkach pomagamy, eksportując szereg produktów polskich - mówi Jean Anthoine.

Tym bardziej, że cieszą się one coraz lepszą renomą, coraz bardziej ceniona jest ich jakość.

- Jeśli chodzi o eksport produktów polskich producentów za granicę, to takim flagowym przykładem są jabłka. Polska jest chyba największym w tej chwili sadem w Europie. Produkty, które my sprzedajemy, np. sok jabłkowy, który sprzedajemy w Hiszpanii czy we Francji jest to w dużej mierze sok wyprodukowany z polskich jabłek - mówi prezes Carrefour Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA