Carrefour szykuje rewolucję we franczyzie. Będzie miała wpływ na wyniki sklepów

www.portalspozywczy.pl 5 sierpnia 2013 14:19

Do końca roku Carrefour zamierza zakończyć działania w trzech kluczowych obszarach związanych z rozwojem franczyzy w Polsce. Operator planuje zakończenie wdrożenia nowego systemu IT dla franczyzobiorców, stworzy także nowy system zarządzania asortymentem, rozbuduje także system szkoleń o nowe moduły związane m.in. z zarządzaniem specjalistycznymi kategoriami produktów.

Zaproponowane przez nas zmiany będą miały także duży wpływ na wyniki sklepów sieci. - Już w tej chwili widzimy ogromną różnicę w wynikach sklepów, które są zarządzane bardziej rygorystycznie, zgodnie z naszymi wskazaniami, a tymi, które zarządzane są w sposób mniej wymagający - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.

- Chcemy być najbardziej lubianym sklepem osiedlowym w Polsce. Nie osiągniemy tego, jeśli będziemy iść na kompromisy w prowadzeniu sklepu. Musimy dążyć do doskonałości operacyjnej placówek działających w ramach franczyzy Carrefour w Polsce - dodaje.

Pierwszym elementem nadchodzących zmian będzie uruchomienie na koniec 2013 r. kompletnego systemu informatycznego dla sieci franczyzowej.

- Aby ułatwić pracę właścicielom sklepów uruchamiamy nowy system IT dla wszystkich naszych sklepów. Zmodernizowaliśmy oprogramowanie, wprowadziliśmy nowe funkcjonalności. To potężna zmiana dla nas i dla naszych franczyzobiorców. Co więcej, projekt, którego wdrożenie jest zwykle rozpisane na 2 lata, zrealizujemy w ciągu 10 miesięcy - wyjaśnia Francois Vincent.

I dodaje: - Chodzi nam o to, aby dać naszym partnerom potrzebne narzędzia informatyczne jak najszybciej i aby perturbacji związanych z tą zmianą było jak najmniej. Nowy system już ruszył, ciągle go udoskonalamy i chcemy, aby do końca tego roku działał w pełni, bowiem zamierzamy uruchomić wszystkie planowane funkcjonalności i moduły.

Jak informuje przedstawiciel Carrefour, nowy system będzie pozwalał bardzo skutecznie zarządzać sklepem i umożliwia uzyskanie wszystkich informacji, których handlowiec potrzebuje, aby skutecznie prowadzić sklep. To nie są jedynie ciągi liczb, cyfr i tabele, to kompletne dane operacyjne, na podstawie których sam sklep może podejmować najtrafniejsze decyzje dotyczące np. zakupów - tłumaczy Francois Vincent.

Drugim elementem, który ma podnieść konkurencyjność franczyzy Carrefour w Polsce, jest nowa, poprawiona koncepcja zarządzania asortymentem.

- W tym roku dużo pracowaliśmy i nadal pracujemy nad asortymentem. Mamy odwrotną koncepcję działania niż firmy hurtowe, czyli my zaczynamy od strony potrzeb klientów, a nie od produktów, które są oferowane na rynku. Nasze analizy asortymentu są więc o wiele bardziej wymagające, trudniejsze, ale przez to bardziej efektywne. Musimy przeprowadzać bardzo szczegółowe i pogłębione badania dotyczące potrzeb klientów. To niezwykle istotne w biznesie handlowym, aby rozumieć klienta i poznać jego potrzeby, bo dopiero wtedy jesteśmy w stanie je w pełni zaspokoić, oferując produkty, których oczekuje - wyjaśnia Francois Vincent.

- To jednak nie wszystko. Gdy przeprowadzimy analizy potrzeb klienta, następnie trzeba wybrać i kupić określone produkty, a następnie je dostarczyć, czyli trzeba opracować efektywną logistykę, która pozwoli sprawnie obsłużyć sklepy. Dodatkowo musimy jako dostawca oferować niskie ceny, bo tego wymaga rynek i konsument - dodaje.

- Sądzę, że w tym roku zakończymy pracę nad głównymi założeniami dla zasad doboru asortymentu dla naszych sklepów franczyzowych. Planowane zmiany i odświeżenie asortymentu będą ogromnym atutem dla naszych partnerów, który sprawi, że nasze sklepy będą jeszcze bardziej przyjazne dla klienta, oferując produkty najlepiej rotujące, takie, których najbardziej oczekuje nasz klient. Oczywiście prace nad asortymentem będą prowadzone cały czas, ponieważ sam rynek, jak i oczekiwania klientów systematycznie się zmieniają - mówi szef franczyzy Carrefour Polska.

Kolejną istotną kwestią, o której informuje Francois Vincent, jest stworzenie odpowiednich planogramów, które określają właściwe ułożenie produktów w sklepie, aby franczyzobiorcy Carrefour mogli odpowiednio eksponować produkty na półkach swoich sklepów, a tym samym zwiększać sprzedaż.

- Komplet planogramów został przekazany naszym partnerom w I połowie 2013 r. Dzisiaj sklepy dysponują planogramami, które pomogą ich właścicielom w efektywniejszym prowadzeniu biznesu, ponieważ sugerują, jak zarządzać asortymentem na półce. Ma to im uzmysłowić, że towar nie powinien być układany w sposób przypadkowy, ale planowy i logiczny - tłumaczy.

Następny punkt w przypadku doskonalenia systemu franczyzowego to szkolenia. - W ciągu kilku ostatnich lat udało nam się stworzyć bardzo skuteczny system szkoleń, przez trzy tygodnie właściciele sklepów przechodzą intensywne treningi praktyczne i teoretyczne, aby przygotować się do prowadzenia biznesu. Chcemy iść ze szkoleniami dalej, obejmą one m.in. obsługę klienta, a także poszerzenie wiedzy, jak zajmować się produktami świeżymi, co wymaga specjalistycznej wiedzy - zapowiada Francois Vincent.

- Musimy więc rozwijać i pogłębiać moduły szkoleniowe, aby pracownicy sklepów nie byli jedynie sprzedawcami, ale ekspertami od produktów, które sprzedają. Ten typ szkoleń będzie nosił nazwę "Doskonałość operacyjna". To trzeci moduł, który chcemy uruchomić dla naszych sklepów partnerskich.

I dodaje: - Nasza franczyza działa jak platforma pomysłów - wszystkie, które się pojawiają ze strony franczyzobiorców, gromadzimy, analizujemy, a następnie staramy się je przełożyć na realny biznes, tak aby pomagać w prowadzeniu sklepów naszym partnerom. Ten rok wykorzystaliśmy, aby nasze doświadczenia z ostatnich trzech lat działalności i część z tych pomysłów, o których wspomniałem, wdrożyć jako realne projekty.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane