Carrefour tworzy koncept klastrów dla poszczególnych formatów

www.portalspozywczy.pl 30 lipca 2014 14:49

Sieć Carrefour zamierza rozwijać koncept klastrów dla wszystkich formatów, w jakich działa na polskim rynku: hipermarketów, supermarketów i sklepów convenience. Francuski detalista dzięki takiej decentralizacji chce być jak najbliżej klienta i oferować mu dokładnie takie produkty, jakich ten potrzebuje.

- Wprowadzenie klastrów oznacza ukierunkowanie naszych działań na poszczególne formaty sklepów. Będziemy dopasowywać ofertę do potrzeb klientów konkretnego sklepu. Każdy format sklepu będzie niezależnie zarządzany, będzie starał się dopasować ofertę do swojej strategii - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Robert Noceń, dyrektor ds. eksploatacji hipermarketów w Carrefour Polska.

Przypomnijmy, o koncepcji klastrów przed dwoma tygodniami mówił naszemu serwisowi również nowy prezes Carrefour Polska, Guillaume de Colonges. Klastry mają być ważnym elementem strategii dalszego rozwoju sieci w naszym kraju. Carrefour nie chce już mieć jednego modelu sklepu dla wszystkich miast, nie zamierza otwierać wszędzie kolejnych takich samych hipermarketów, supermarketów czy sklepów osiedlowych. Zamiast tego sieć planuje dopasowywać pomysły do poszczególnych miast, a nawet dzielnic.

- Pracujemy nad projektem klastrów dla poszczególnych formatów, żeby w każdym mieście, każdy format miał swój klaster, w ramach którego będą wdrażane dopasowane formy sprzedaży i budowania oferty. To da nam olbrzymie możliwości, żeby zaproponować jak najlepszą ofertę i jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów - zapowiadał Guillaume de Colonges.

O podobnych planach (choć nie były one wówczas nazwane klastrami) informował w marcu 2013 r. poprzedni prezes Carrefour Polska, Jean Anthoine. Dywersyfikacja asortymentu i cen w zależności od lokalizacji konkretnej placówki Carrefour miała pozwolić sieci na przyciągnięcie nawet 200 tys. nowych klientów dziennie. Carrefour informował wówczas, że zamierza dopasować ofertę do indywidualnych potrzeb klientów, uwzględniając przy tym specyfikę lokalizacji miast, a nawet dzielnic. Takie działanie miało być odpowiedzią na niekorzystną koniunkturę konsumencką.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • bociek 2014-07-30 20:44:00

    gówno im to pomoże do domu żaby

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane