Carrefour w nowej kampanii idzie pod prąd!

Autor: Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot 17 marca 2016 10:12

Carrefour w nowej kampanii idzie pod prąd! fot. biuronapoleona.carrefour.pl

Marka Carrefour, którego historia w Polsce sięga 1997 roku i który dysponuje nad Wisłą ponad 800 sklepami - zarówno hipermarketami, supermarketami oraz sklepami typu convenience - to potężna siła, za którą od kiedy sięgam pamięcią nie szła w żaden sposób wyrazista i jakikolwiek sposób zapamiętywalna komunikacja marketingowa. Również na poziomie samych działań marketingowych, które budują wizerunek marki i sklepu pozostawała daleko za konkurencją taką jak Biedronka, Lidl czy Żabka - ocenia Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Pomimo szybkiego rozwoju sieci, wyczucia trendu convenience i intensywnego rozwijania go pod szyldem Carrefour Express, kreacje reklamowe nie nadążały. Tym bardziej cieszy ruch jaki ostatnio się dokonał.

Na duży plus zasługuje to, że w końcu duża i licząca się na polskim rynku marka zyskała komunikację, którą z pełną odpowiedzialnością można nazwać platformą komunikacji marki lub inaczej formatem reklamowym. A taki byt w marketingu jest kluczowy do budowania świadomości marki, brandingu oraz mentalnej dostępności brandu dla konsumenta.

Sama koncepcja może podobać się lub nie, bo to co jest tutaj kluczowe, to czy przyjęta koncepcja komunikacji dostarczy założonych korzyści marketingowych i biznesowych. Sam format wyróżnia się kreatywnym podejściem oraz ciekawym językiem, który jest zrozumiały dla masowego konsumenta. Nowe hasło „To wszystko dla Ciebie” należy, mimo wszystko (biorąc pod uwagę jego warstwę emocji konsumenckich), ocenić pozytywnie. Dobrze wpisuje się w nową platformę komunikacji, w spójny sposób zamyka kompozycję komunikacyjną formatu i prosty sposób podsumowuje postać Napoleona oraz samej marki Carrefour - roli jaką ma pełnić w życiu konsumenta. Tylko czy to wystarczy żeby pchnąć markę do przodu?

Bo duży minus, który niestety trzeba postawić Carrefour to czas wprowadzania kluczowych komunikatów do świadomości konsumentów. Główna konkurencja już dawno przeszła drogę, którą podąża teraz Napoleon.

Najniższe ceny oraz jakość do dwa kluczowe aspekty w komunikacji kategorii sklepowej. W 2016 roku każdy ma dobrą jakość w dobrej cenie. Dobrej, czyli niekoniecznie najniższej. Gdyż smart shopper, który jest dominującym trendem na naszym rynku szuka pieniędzy dobrze wydanych.

Część konkurencji, szczególnie Lidl i Biedronka, odrobiła te lekcje na ocenę celującą i jest już kilka kroków dalej niż Carrefour, a niska cena i wysoka jakość jest na trwałe zakorzeniona w głowach konsumentów. Komunikacja Lidla wybiega daleko ponad cenę i jakość a dotyka innych wartości, które również są istotne w zmieniającym się w polskim społeczeństwie podejściu do zakupów a szczególnie kulinariów. Natomiast niska cena i wysoka jakość to coś co po prostu musi być w komunikacji, jest absolutną podstawą.

  • gość 2016-03-24 22:26:12

    "Biedronka przywdziała szaty prawdziwego Polaka", a cóż to za polszczyzna?



    Reklama jest debilna tak czy owak, a co do polskości, to sama nazwa Carrefoura przypomina o narodowości twórców.

  • Świtezianka 2016-03-17 21:09:33

    Napoleon za sprawą niejakiej p. Walewskiej jest przecież nasz, polski. Poza tym jesteśmy obywatelami świata, więc czepiać się nie będziemy ;)

  • Ja 2016-03-17 20:27:59

    Ani słowa o Tesco i ich bardzo dobrych kampanii, trzecia największa sieć w Polsce a o niej ani słowa i to nagminnie ją pomijacie, dziwne to.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane