Carrefour: W Polsce może powstać nawet 2 tys. sklepów Globi

www.portalspozywczy.pl 26 sierpnia 2013 16:38

Sklepów Globi działa obecnie na rynku ponad 60. Jednak jak szacuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska docelowo w Polsce może powstać nawet do 2 tys. sklepów pod logo Globi.

Globi to nie jest typowa franczyza. Zakłada raczej dość luźny związek między detalistą, a dystrybutorem, czyli Carrefour. Można powiedzieć, że ten koncept został stworzony na potrzeby partnerów, którzy chcą coś zrobić ze swoimi sklepami, ale nie są gotowi na mocniejsze związanie się z nami umową franczyzową - taką jak podpisują franczyzobiorcy Carrefour Express - lub po prostu ich sklepy nie pasują do konceptu pełnej franczyzy - wyjaśnia serwisowi www.portalspozywczy.pl Francois Vincent.
Jak wyjaśnia przedstawiciel francuskiej sieci, Globi był pomyślany jako koncept wiejski, jednak później okazało się, że doskonale może także funkcjonować w miastach. - Koncept powstał na potrzeby naszych partnerów z tzw. GS-ów, którzy decydowali się na uruchomienie placówek Carrefour Express, a jednocześnie nie mieli co zrobić ze sklepami, które nie wpisywały się w ten koncept - tłumaczy szef franczyzy Carrefour w Polsce.
I dodaje: - Koncept Globi działa od lutego ubiegłego roku, a my ciągle pracujemy nad dopracowaniem jego koncepcji. Myślę, że prace zakończymy do końca tego roku, wtedy "produkt" pod szyldem Globi, będzie w 100 proc. spełniał oczekiwania nasze i naszych partnerów.
Jak wyjaśnia przedstawiciel sieci Carrefour, koncept Globi jest skierowany do właścicieli sklepów, którzy nie mają kapitału na inwestycje, nie mają rozwiązań informatycznych, a ich potencjał rozwoju jest ograniczony, za to dobrze spełniają swoją funkcję w danej lokalizacji i mają duże grono klientów z okolicznych wsi.
- W Polsce 40 proc. społeczeństwa mieszka na wsi, a to oznacza, że tego typu sklepu mają rację bytu. Jeśli więc dostarczymy takiej placówce nowoczesne narzędzia sprzedaży, damy dobry, dopasowany do klienta asortyment, to stworzymy odpowiedni biznes model dla tego typu sklepów. W przypadku Globi musimy dać bardzo proste i skuteczne narzędzia, odpowiednie dla sklepu na wsi oraz dostęp do produktów marki Carrefour - tłumaczy w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Francois Vincent.
Według przedstawiciela sieci Carrefour potencjał dla Globi w Polsce jest ogromny. - Obecnie działa w Polsce ok. 120 tys. sklepów, w tym ponad 35 tys. o powierzchni sprzedaży powyżej 50 mkw. Koncepty Globi i Carrefour Express mieszczą się w zakresie tych 35 tys. sklepów. Moim zdaniem jest szansa na około 2 tys. sklepów Globi w Polsce.
I dodaje: - Trudno mi jednak powiedzieć, w jakim okresie mogłyby one powstać, to zależy od tempa koncentracji rynku handlowego, a także od tego, jak Carrefour będzie inwestował w rozwój na polskim rynku, w tym od priorytetów i realizowanej przez naszą sieć strategii.
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • -jacie 2013-08-26 18:03:09

    Wkrótce każdy Polak będzie miał swój sklep spożywczy. Hurra.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11075

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane