Case study: Amerykański market budowlany Lowe’s

Autor: dlahandlu.pl 17 grudnia 2015 10:28

Case study: Amerykański market budowlany Lowe’s Market Lowe's wykorzystuje innowacyjne rozwiązania, fot. Dia-Mart

Dia-Mart Polska, firma doradcza dedykowana handlowi detalicznemu analizuje koncept marketu budowlanego Lowe’s - to prawdopodobnie jeden z najbardziej przyjaznych dla klientów sklepów.

Założona w północnej Karolinie w 1946 roku Lowe’s jest marką z branży produktów do majsterkowania, wyposażenia domu i ogrodnictwa skierowaną zarówno do osób indywidualnych, jak i do firm. Liczy ponad 1 500 punktów sprzedaży w USA. Jak to często bywa w branży budowlanej, już sama moc i rozmiar wystarczają, by uczynić zeń znaczącego dystrybutora. Jednak, gdy przyjrzymy się bliżej, zobaczymy, że dzięki swoim działaniom na terenie sklepów Lowe’s jawi się przede wszystkim jako marka najbardziej „zorientowana na klienta”.

Lowe’s rozwinął swoje potężne i czytelne punkty sprzedaży wokół obietnicy marki komunikowanej w sposób prosty i skuteczny. Oznaczenia, dalekie od wyrafinowania, są jasne i dobrze przemyślane, a w działach technicznych klient otrzymuje właściwą pomoc w wyborze.

W merchandisingu wykorzystuje się innowacje – na wielu czołach regałów zastosowano systematyczne podejście graficzne i elementy technologii cyfrowej, a nad treścią czuwa marka, a nie poszczególne brandy – lub niskie ceny, z tym samym efektem.

Niektóre sposoby dbania o klienta są niecodzienne: bezpłatne wifi na terenie sklepu, mobilna aplikacja „find it faster”, która lokalizuje szukany produkt na smartfonie (Product Locator) wraz z natychmiastowym wskazaniem numeru alejki, płatność u sprzedawcy w dziale.

Nie wypaczając swojego stylu, Lowe’s prezentuje się w sposób bardzo wiarygodny także w działach związanych z dekoracją, wykorzystując wiele aranżacji.  Co więcej, marka posuwa się daleko w zakresie wykorzystywania próbek: farby, wykładziny, blaty… Każdy klient, i ten indywidualny i rzemieślnik, może opuścić sklep solidnie zaopatrzony w próbki, dzięki którym będzie mu łatwiej skonkretyzować swoje plany.

W tym samym duchu pomyślana jest przestrzeń „interior project”, gdzie klient może sam na ekranie określić ilość materiałów, jakie mu są potrzebne do wykonania prac. Do każdego produktu jest dostępny informacyjno-instruktażowy materiał wideo. W przestrzeni „kitchen project” umiejętnie połączono próbki fizyczne i elementy cyfrowe, by uwodzić i prowadzić klienta przy pomocy sprzedawcy.

Co warto zapamiętać?

Jako dobra amerykańska marka Lowe’s robi wrażanie swoją siłą, prostotą i skutecznością swojego merchandisingu i oznaczeń. To marka ze swoją tożsamością, którą można jednak uznać za mniej radykalną w porównaniu z konkurentem, jakim jest Home Depot. Umiejętność żonglowania cenami i wolumenami w połączeniu z dbaniem o klienta na wiele sposobów daje piękne osiągi.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane