REKLAMA
REKLAMA

Case study: Eksperymentalne połączenie sprzedaży motocykli, ubrań i kawy

Autor: dlahandlu.pl 15 października 2015 12:03

Case study: Eksperymentalne połączenie sprzedaży motocykli, ubrań i kawy fot. Dia-Mart

Dia-Mart Polska, firma doradcza dedykowana handlowi detalicznemu, przedstawia koncept Deus Ex Machina, który pochodzi z Australii i otworzył swój pierwszy flagowy sklep w Mediolanie. Koncept nastawiony na sprzedaż motocykli, 50 proc. obrotów generuje dzięki kawiarni.

REKLAMA

Motocykle, deski surfingowe, rowery, ubrania, snowboardy, narty, buty, akcesoria oraz kawiarnia i restauracja w jednym. To wszystko tworzy nowe kody, wywołujący emocje i wyznaczający być może kształt przyszłego handlu, hybrydowego i w pełni dostosowanego do potrzeb użytkownika.

Koncept:

Deus Ex Machina umiał wpisać swoją filozofię twórcy unikalnych maszyn w sieć punktów sprzedaży: otwierając w Sydney, Los Angeles, na Bali, a potem w Mediolanie miejsca przesiąknięte nie zapachem oleju silnikowego, lecz nostalgią, duchem rzemiosła i pomieszaniem gatunków. Na wielkim stole, na który trafiamy po przekroczeniu progu, nie znajdziemy ani jednej plamy oleju, lecz koszulki polo, bluzy, rowery vintage, cafe racery o nieskazitelnych chromowaniach oraz deski w kolorach z lat siedemdziesiątych.

Deus Ex Machina oferuje bardziej styl życia niż produkty. Sklepy są niestandardowe, bo niestandardowe są produkty marki. Na 400 mkw. znajduje się wiele motocykli na sprzedaż, warsztat, w którym montuje i serwisuje się rowery. Kawiarnia została otwarta we współpracy ze znaną mediolańską firmą. Narty są sprzedawane niczym unikalne obiekty wytworzone z cennych materiałów. Linie ubrań są własnymi liniami marki obficie opatrzonymi znakiem « Deus ». Wyeksponowane na każdej, nawet najmniejszej półce produkty - czapka, para butów, oprawiony w ramy plakat czy okulary - wzbudzają zainteresowanie odwiedzających dzięki umiejętnemu merchandisingowi, który czyni z każdego artykułu przedmiot pożądania.

Za tym pozornym pomieszaniem Deus Ex Machina kryje się prawdziwa spójność wartości marki, produktu, teatralizacji doświadczenia klienta oraz kodów graficznych i architektonicznych.

Wydaje się, że sklep flagowy marki jest adresowany do złych chłopców – fanatyków tytanowych korbowodów i regulowanych kierownic. Jednak moc konceptu wpisanego w „Life Style” przyciąga o wiele szerszą klientelę. Kawiarnia, która odniosła prawdziwy sukces w Mediolanie generuje 50% obrotów, tekstylia i akcesoria – 30%, podczas, gdy wspaniałe pojazdy zaledwie 20%.

Korzystając dodatkowo ze wsparcia, jakie stanowi sprzedaż on line przez australijską stronę internetową oraz coraz większą sieć niezależnych pośredników, franczyzobiorca Deus Ex Machina planuje otwarcie 2 kolejnych punktów w Rzymie i Madrycie, a nawet rozważa działanie w Grecji i Polsce.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA