PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Case study: Hiszpańska sieć Casa Ametller

Autor: dlahandlu.pl 3 września 2015 12:47

Case study: Hiszpańska sieć Casa Ametller 1. Casa Ametller, koncept sprzedaży produktów spożywczych bez pośredników

Dia-Mart prezentuje koncept hiszpańskiej sieci sklepów Casa Amettler, która stawia na świeżość, znane pochodzenie, ekologię i lokalność. Casa Ametller obiecuje sprzedaż bez pośredników i kontrolę łańcucha jakości celem wyeliminowania zbędnych kosztów dzięki integracji pionowej. W Hiszpanii działa 80 sklepów z tym logo o średniej powierzchni sklepu ok. 120 mkw. Spółka została założona w 2001 roku.

Casa Ametller to firma rodzinna. Na początku była ta rodzina producentów rolnych, którzy sprzedawali produkty bezpośrednio przez sieć swoich sklepów.

Koncept: Dobrze przemyślane punkty sprzedaży oferują właściwy stosunek jakości do ceny i atrakcyjną prezentację artykułów. Marka gra kartami autentyczności i bliskości, kładąc nacisk na lokalne pochodzenie i świeżość produktów – owoców i warzyw oraz wielu innych artykułów sprzedawanych luzem (wino, oliwa, suszone owoce). By uzupełnić asortyment - ograniczony w związku z samą zasadą produkcji lokalnej - zawiązano partnerstwa. Dzięki temu oferta mogła zostać rozszerzona o mięso, czekoladę czy konserwy.


Casa Ametller odpowiada na zapotrzebowania konsumentów, którzy chcą jeść świeżo i zdrowo, gwarantując im bliskość i pewność pochodzenia produktów. Firma mniej stawia na strategię marketingową, a bardziej na cierpliwą pracę w zintegrowaniu i kontroli łańcucha jakości.

Casa Amettler kieruje swoją ofertę do wymagający klientów, a także zwolenników produktów bio. Uruchamia punkty sprzedaży, które są zarówno eleganckie, jak i praktyczne, oparte na kreatywnym koncepcie mającym obrazować „wiejski dom XXI wieku".

Strategia Casa Ametller zakłada 20 proc. wzrost rocznie. W 2013 roku firma zatrudniła 150 osób i otworzyła 30 nowych sklepów. W 2014 roku udało się otworzyć 10 sklepów.

Opinia Dia-Mart Polska:

Ciepła i przejrzysta atmosfera sklepów, stworzona za pomocą akcentów jasnych i drewnianych; 
Duże stoły i skrzynki zastępują zwyczajowe regały sklepowe; 
Prezentacja artykułów w sposób, który rozbudza ochotę na zakupy, bez popadania w sztuczność;
Prawdziwa, dotrzymana obietnica: „Bez pośredników”.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11474

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane