REKLAMA
REKLAMA

Case study: Rekomendacje QuarticON w e-sklepie BRW

Autor: pr 28 września 2016 09:20

Black Red White zainwestował w nowe narzędzie ułatwiające zakupy w e-sklepie - silnik personalizowanych rekomendacji QuarticON.

 

REKLAMA

Spółka rozwija również sklep internetowy www.brw.com.pl, który notuje ponad 2 mln odsłon miesięcznie. E-sklep spełnia dwie funkcje – sprzedażową i wizerunkową.

- Chcieliśmy, aby sklep internetowy był jak dobry sprzedawca, rozumiał potrzeby naszych klientów i rekomendował personalizowaną ofertę każdemu z nic. – Magdalena Grzegorczyk, menedżer ds. E-Commerce w Black Red White.

Postawione cele udało się osiągnąć dzięki wykorzystaniu silnika personalizowanych rekomendacji QuarticON.

Silnik rekomendacji QuarticON, gromadzi i przetwarza dane o interakcjach użytkowników na stronie sklepu. Wykorzystując zaawansowane algorytmy uczenia się (machine learing), system buduje wiedzę o potrzebach i preferencjach każdego użytkownika z osobna, a następnie w czasie rzeczywistym wyświetla dopasowaną dla niego ofertę. W ten sposób, każdy klient widzi trochę inną wersję sklepu z indywidualnie wybranymi przez silnik rekomendacji produktami.

W sklepie brw.com.pl umieszczono ponad 10  widżetów z rekomendacjami, które generują blisko 18% sprzedaży całego sklepu miesięcznie. W zależności od miejsca wyświetlania widżetów ustawiono na nich dedykowane strategie rekomendacji produktów, które mają na celu wspieranie konwersji lub wielkości koszyka.

Na wzrost konwersji wpływają strategie, które pomagają klientowi szybciej znaleźć produkty, których potrzebuje. Natomiast na wzrost koszyka, strategie kreujące nową potrzebę i rekomendacje cross-sellingowe – czyli takie, które pomagają klientowi znaleźć i kupić dodatkowy produkt.  

Silnik rekomendacji od pierwszego kliknięcia, na podstawie danych, uczy się aktualnej potrzeby klienta i odpowiada na nią poprzez personalizowane rekomendacje produktów. W ustalonych miejscach, dla każdego użytkownika wyświetlane są dedykowane produkty. Ramka z personalizowanymi rekomendacjami została umieszczona na stronie głównej, stronach kategorii, a także na stronie z brakiem wyników wyszukiwania i pustym koszyku. Dzięki temu każdy użytkownik widzi dopasowaną do siebie ofertę i szybciej znajduje potrzebny produkt. Automatycznie uzyskaliśmy dla setek tysięcy użytkowników tyle samo różnych wersji sklepu.

W porównaniu do często używanych na stronie głównej bestsellerów, personalizowane rekomendacje potrafią dać 10 razy większą konwersję z danego miejsca strony.

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA