Case study: Wdrożenie płatności bezgotówkowych w sieci Piotr i Paweł

Autor: dlahandlu.pl 28 października 2014 12:06

Case study: Wdrożenie płatności bezgotówkowych w sieci Piotr i Paweł

SIX Payment Services współpracuje z siecią Piotr i Paweł od 2012 roku i obecnie obsługuje płatności bezgotówkowe w połowie supermarketów tej sieci. W tym czasie dostawca wprowadził rozliczanie transakcji kartowych za pomocą urządzeń płatniczych zintegrowanych z systemem sprzedażowym, uruchomił obsługę kas samoobsługowych w wybranych lokalizacjach oraz wyposażył kurierów dostarczających produkty sklepu internetowego Piotr i Paweł w terminale mobilne z modułem do realizacji płatności zbliżeniowych.

- Zależało nam na integracji systemu kasowego i rozliczaniu transakcji kartowych za pomocą rozwiązania płatniczego zintegrowanego z systemem sprzedażowym - powiedział Dawid Iwanów, wiceprezes zarządu Piotr i Paweł Wschód.

W 2012 roku, po ośmiu tygodniach testów w jednym ze sklepów oraz pozytywnej opinii zespołu kasjerów, kierowników zmianowych oraz menadżerów sklepu, podjęto decyzję o rozszerzeniu współpracy na kolejne lokalizacje. We wrześniu 2012 roku SIX Payment Services uruchomił obsługę rozliczania transakcji płatniczych w pierwszych czterech kasach samoobsługowych w supermarkecie Piotr i Paweł, mieszczącym się w warszawskim CH Blue City a następnie w kolejnych lokalizacjach, między innymi w SKY TOWER we Wrocławiu. Kolejnym krokiem była obsługa płatności pochodzących ze sklepu internetowego Piotr i Paweł. SIX wyposażył kurierów dostarczających produkty Piotr i Paweł w przenośne terminale do płatności kartowych z modułem do płatności zbliżeniowych.

W ramach wdrożenia wyeliminowano pomyłki kasjerskie pojawiające się wcześniej przy akceptacji kart płatniczych. Kwota, jaką ma zapłacić klient jest automatycznie przenoszona z systemu sprzedażowego na urządzenie płatnicze, a operacja wymaga naciśnięcia jednego klawisza „płatność kartą".
W ramach współpracy partnerów wprowadzono w kasach sklepów także usługi dynamicznej wymiany walut DCC (Dynamic Currency Conversion) oraz CashBack. DCC pozwala na rozliczanie operacji kartą płatniczą bezpośrednio w walucie karty lub kraju jej wystawcy, zaś CashBack pozwala klientom na wypłacanie gotówki podczas płacenia za zakupiony produkt w kasie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane