PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Case study: Wdrożenie systemu ERP w sieci sklepów obuwniczych

Autor: dlahandlu.pl 27 lipca 2016 12:00


Firma handlowa YesSport, prowadząca sprzedaż obuwia sportowego, postawiła na rozwiązania Comarch ERP w celu zwiększenia wydajności obsługi transakcji e-commerce. Przychody firmy ze sprzedaży produktów w Internecie wzrosły o ponad 500 proc., a firma rozpoczęła ekspansję na rynki zagraniczne.

- Od wdrożenia Comarch ERP XL, czyli w ciągu 16 miesięcy, nasza sprzedaż wzrosła o 500 proc., a specjalne zaprojektowane funkcjonalności systemu pozwoliły uruchomić działalność na rynkach zagranicznych, w tym we Francji, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii. Obecnie jesteśmy w stanie obsłużyć ponad 1200 transakcji dziennie na kilku rynkach jednocześnie - mówi Kamil Bobka, dyrektor firmy YesSport.
Sieć sklepów sportowych YesSport ma obecnie zapewnioną kompleksową obsługę całego procesu sprzedaży – od momentu wystawienia towaru w sklepie internetowym bądź na platformach aukcyjnych, przez operacje magazynowe aż po wystawienie i przekazanie faktury do klienta. Dodatkowo na podstawie danych zebranych przez Comarch BI firma może analizować preferencje klientów i dostosowywać ofertę handlową do bieżących potrzeb.
Sieć YesSport to cztery sklepy detaliczne prowadzące również sprzedaż online, cztery sklepów internetowych oraz kilkanaście aktywnych kont na trzech największych platformach e-commerce: Allegro, Amazon i eBay. Zastosowane w Comarch ERP XL moduły pozwoliły na integrację oraz bieżącą synchronizację transakcji dokonywanych we wszystkich kanałach sprzedaży.
Jak to działa? Przykładowo – jeżeli produkt zostanie zakupiony na platformie eBay, to przestaje być od razu widoczny w pozostałych kanałach i dzięki temu rozbudowana oferta YesSport jest zawsze aktualna, a klient wie, jakie produkty są dostępne. Dodatkowo system Comarch ERP XL wspomaga współpracę z firmami kurierskimi zarówno w Polsce, jak i zagranicą, integrując zlecenia dla Inpost, DPD, DHL, 7-ki i Poczty Polskiej oraz brytyjskiej poczty Royal Mail.
System został opracowany tak, aby w przypadku sprzedaży zagranicznej automatycznie naliczał obowiązująca w innym kraju stawkę VAT i odpowiednio wystawiał faktury, z uwzględnieniem stawki podatku oraz oficjalnej waluty – zaznacza Przemysław Lepiarz, właściciel firmy informatycznej ALPOL
Dla uzupełnienia Comarch ERP XL wdrożono również system Comarch WMS, który usprawnił działania magazynowe firmy wraz z powiązanym z nimi procesem sprzedaży i administracji. Gdy klient kupuje przedmioty magazynowane np. w Przemyślu, w salonach w Krakowie lub w centralnym magazynie, to wszystkie one trafiają w jedno miejsce, skąd są już wysyłane do kupującego.
Dodatkowo pracownicy magazynowi firmy YesSport zostali wyposażeni w kolektory danych, które umożliwiają dodawanie nowych dokumentów oraz inwentaryzowanie towarów. 

Za implementację systemów Comarch w sieci sklepów sportowych YesSport odpowiedzialna była firma ALPOL. Cały proces trwał około 8 miesięcy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11415

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane