Castorama nie może porozumieć się z władzami Radomia

Autor: dlahandlu.pl 4 lipca 2012 14:05

Castorama rozważa zaniechanie budowy planowanej w Radomiu, a jednocześnie uruchomienie kolejnej (drugiej) w Kielcach. Firma bierze także pod uwagę przekształcenie w swój sklep istniejącego już obiektu, działającego obecnie pod innym szyldem

Jak informuje sieć, powodem decyzji o zaniechaniu planowanej w obrębie ulic Energetyków i Żółkiewskiego inwestycji są nierealne oczekiwania, jakie przedstawiło Miasto dotyczące partycypacji w kosztach budowy infrastruktury drogowej w rejonie Brzustówki.

Na początku tego roku Castorama Polska ogłosiła, że zamierza wybudować sklep z materiałami budowlano - remontowymi przy ul. Żółkiewskiego. Teren, którym dysponuje ma wystarczający, na dzień dzisiejszy, dostęp do infrastruktury drogowej. Możliwy jest dojazd od ulicy Energetyków do istniejącego skrzyżowania. Budowa mogłaby się rozpocząć niezależnie od planów miasta co do dalszego zagospodarowania przynależnego gruntu. Powstanie sklepu otworzyłoby możliwości inwestycyjne dla innych podmiotów, na obszarze objętym tym samym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Bezpośredni dostęp do pozostałych kilkudziesięciu hektarów terenów byłby możliwy po wybudowaniu dodatkowego węzła komunikacyjnego pomiędzy ulicami Mieszka a Energetyków.

Mając za sobą tego typu doświadczenia zrealizowane w innych miastach, firma podjęła rozmowy z władzami Radomia na temat potencjalnych rozwiązań. W celu zapewnienia swoim klientom tymczasowego dojazdu, spółka oczekiwała na umożliwienie dostępu do swojego terenu od ulicy Energetyków i rozpoczęcie budowy. To rozwiązanie funkcjonowałoby do momentu powstania planowanej przez władze miasta drogi, w budowie której spółka chce partycypować .

Radomski ratusz przedstawił propozycję, aby Castorama Polska jako użytkownik 5 ha działki poniosła - wraz z drugim potencjalnym inwestorem zainteresowanym zakupem ok. 15 ha gruntów - połowę kosztów budowy dwóch skrzyżowań opiewających wg urzędników na kwotę 26 mln zł. Wartość, oczekiwanej partycypacji w kosztach inwestycji drogowej jest zbliżona do wartości 75% całej inwestycji. - Żaden inwestor nie podejmie tak karkołomnej decyzji - zaznacza sieć.

Planowana inwestycja drogowa otworzyłoby możliwości zagospodarowania około 40 ha terenu pomiędzy ulicami Mieszka, Energetyków, Brzustowskiej i Żółkiewskiego. Propozycja miasta zakłada dodatkowo, że firma miałaby przeznaczyć tak wysokie fundusze nie mając wpływu na wybór oferenta realizującego inwestycję, rzeczywistą wartość prac, rozwiązania drogowe wynikające z rzeczywistych potrzeb, oraz na termin rozpoczęcia prac. Dodatkowym warunkiem ze strony miasta jest realizacja projektu, w oparciu o umowę trójstronną, gdzie każdy z podmiotów jest narażony na poniesienie wkładu, bez gwarancji firmy, która ewentualnie wycofałaby się z decyzji.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane